رئیس مجلس شورای اسلامی با یوم‌الله برشمردن سالروز شهدای وحدت اظهار کرد: این روز از آن نظر یوم‌الله است که سالروز شهادتِ شهدای وحدت، خدمت و امنیت است و قافله‌سالار این شهدای عزیز، سردار شوشتری و محمدزاده هستند که بر یکایک رزمندگان خراسانی حق فرماندهی داشتند.

مردم‌ناباوری؛ علت مشکلات کنونی اقتصاد کشور است

قدس آنلاین: رئیس مجلس شورای اسلامی با یوم‌الله برشمردن سالروز شهدای وحدت اظهار کرد: این روز از آن نظر یوم‌الله است که سالروز شهادتِ شهدای وحدت، خدمت و امنیت است و قافله‌سالار این شهدای عزیز، سردار شوشتری و محمدزاده هستند که بر یکایک رزمندگان خراسانی حق فرماندهی داشتند.

به گزارش خبرنگار ما؛ محمدباقر قالیباف در یازدهمین یادواره شهدای وحدت که صبح پنجشنبه گذشته با حضور مصطفی خاکسار قهرودی؛ قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی، فرماندهان قرارگاه ثامن‌الائمه(ع)، قدس نیروی زمینی سپاه و سپاه امام رضا(ع)، استاندار خراسان جنوبی، شماری از نمایندگان خراسان رضوی در مجلس شورای اسلامی، اعضای شورای اسلامی، شهردار مشهد، خانواده معظم شهیدان سردار شوشتری و سردار محمدزاده و جانبازان، آزادگان و رزمندگان هشت سال دفاع مقدس در محل سالن انقلاب اسلامی مجتمع آیه‌های مشهد برگزار شد از «تداوم مجاهدت» به عنوان یکی از ویژگی‌های بارز سردار شهید شوشتری یاد کرد و گفت: ویژگی برخی از شهدای هشت سال دفاع مقدس؛ تداوم مجاهدت‌هایشان حتی پس از پایان دوران دفاع مقدس بود و سردار شوشتری یکی از شهیدان شاخص در این بخش بود که تا لحظه شهادت دست از مجاهدت نکشید.

فرمانده ارشد هشت سال دفاع مقدس در تشریح مجاهدت‌های سردار شوشتری پس از دوران دفاع مقدس خاطرنشان کرد: این شهید والامقام پس از دفاع مقدس؛ مجاهدت را در دو بعد امنیت و خدمت به مناطق محروم ادامه داد، آن هم در استان محرومی مانند سیستان و بلوچستان که هم مجاهدت برای برقراری امنیت را می‌طلبید و هم خدمت جهادی برای محرومیت‌زدایی از این استان محروم که در برخی از نقاط دورافتاده و روستاهایش از حداقل‌های زندگی محروم و نابرخوردارند. شهدای وحدت در عرصه خدمتگزاری، هم خون دل خوردند و هم خون خود را تقدیم کردند.

رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: شهدای وحدت تربیت شده فرهنگ جهاد و شهادت هستند و فرهنگ انقلاب، بسیج و خدمتگزاری یعنی همین مجاهدت‌های اجتماعی که در سیره سردار شوشتری مشاهده شد.

قالیباف در ادامه اظهار کرد: سردار شوشتری به ما آموخت که تکریم و احترام به مردم از هر قشر، گروه، دین، آیین و قبیله‌ای از جمله ضرورت‌هاست که نباید در اجرای آن سستی ورزید و این آموزه‌های قرآن و عترت است. شهید شوشتری یک انقلابی به معنای حقیقی بود که هیچ گاه در گروه‌ها، دسته‌جات و احزاب سیاسی جای نگرفت و تنها به انقلاب، رهبری و مردم می‌اندیشید. اثبات کارآمدی دین در اداره جامعه از جمله ویژگی‌های مهم شهید شوشتری بود که نباید فراموش شود.

وی درباره شخصیت شهید سردار محمدزاده نیز تصریح کرد: با وجود اینکه سردار محمدزاده در نیروی انسانی و در ستاد فعالیت می‌کرد اما در شب‌های عملیات زودتر از دیگران در خاکریزها حاضر می‌شد و جانفشانی و رشادت می‌کرد.

فرمانده لشکر۵ نصر در هشت سال دفاع مقدس در ادامه گفت: اکنون بایستی بیندیشیم که چگونه می‌توانیم این فرهنگ مجاهدت و خدمتگزاری را به نسل جوان انتقال دهیم.

محمدباقر قالیباف به درس‌آموزی از شهدای والامقامی چون سردار سلیمانی، کاوه، شهدای وحدت و... اشاره کرد و افزود: آنچه از این شهدای عالی‌مقام آموختیم این است که پیروزی دو رکن اساسی خداباوری و مردم‌باوری دارد. این خداباوری و مردم‌باوری تنها در هشت سال دفاع مقدس خلاصه نمی‌شود بلکه باید در عرصه خدمتگزاری، محرومیت‌زدایی، توانمندسازی و استکبارستیزی نیز امتداد داشته باشد. اگر خداباور و مردم‌باور باشیم حتماً تورم، گرانی و مشکلات اقتصادی نیز قابل حل خواهد شد.

قالیباف تصریح کرد: چالش‌هایی که در بخش اقتصاد کشورمان وجود دارد به دلیل دوری از بحث خداباوری و مردم‌باوری بوده است، زمانی که ما به جوانان باور نداشته باشیم و اقتصاد ما متکی به دولت باشد شرایط بهتر از وضعیت کنونی نمی‌شود، در صورتی که به مردم تکیه کنیم می‌توانیم شرایط بهتری را ایجاد کنیم.

•       شهدای وحدت محبوب عندالله هستند

مدیر حوزه علمیه احناف خواف نیز در یادواره شهدای وحدت در بیان اهمیت شهدای وحدت اظهار کرد: شهدای وحدت دو کلمه است که هر دو کلمه، یعنی هم کلمه شهید و شهادت و هم کلمه وحدت از کلمات پرمعنا، پرفضیلت و پرمحتوا و محبوب عندالله هستند.

مولوی مطهری افزود: از مهم‌ترین و گران‌بهاترین اموری که انسان را به تعالی می‌رساند، شهادت است؛ چرا که شهید جان ارزشمند خود را برای دفاع از دین خدا و حفظ تمامیت ارضی کشورش نثار می‌کند. در خصوص کلمه وحدت با توجه به آیات قرآنی و روایت‌های پیامبر اکرم(ص) یکی از عوامل پیروزی‌های بزرگ اسلام که در صدر اسلام نیز در مقابل انحراف‌های دینی بود، وحدت و الفت بود. وحدت‌ها بسیارند؛ وحدت بر اساس تعصبات قبیله‌ای، وحدت بر اساس منافع طبقاتی، وحدت بر اساس عوامل جغرافیایی و...، اما قرآن کریم آن وحدتی را مایه پیروزی می‌داند که وحدت دل‌هاست.

وی در ادامه تأکید بر وحدت و اجتناب از اعمال تفرقه‌انگیز را از جمله تأکیدات امام و رهبری برشمرد و گفت: همه پیشرفت‌ها نتیجه وحدت و شهادت است؛ بنابراین اگر وحدت و شهادت نباشد، عزت و آبرو هم نیست.

•       ضرورت تقید مسئولان و دولتمردان به سیره شهدا

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای ثامن‌الائمه(ع) سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در شمال شرق کشور نیز در این مراسم گفت: شهید شوشتری عزت را در خدمت به مردم می‌دید. آنچه از این سردار به یادگار داریم، این است که وقتی شخصیت ایشان را بررسی می‌کنیم، می‌بینیم که به شدت مسئولان و دولتمردان ما باید خود را به نوع رفتار شهدا مقید کنند.

سردار سیدحسن مرتضوی تصریح کرد: ما در گام دوم انقلاب محتاج خودسازی هستیم و سیره عملی شهدا کمک به نسل جوان و امروز ماست؛ بنابراین برای پرداختن به جامعه باید نوع مدیریت، نوع تصمیم و نفس حضور شما در کنار مردم یاد و خاطره دفاع مقدس و امید را در دل همگان ایجاد کند. اگر خودسازی و تلاش شما برای ایجاد یک جامعه اسلامی و سالم شکل گیرد، امید است که تمدن جهانی اسلام رقم بخورد.

گفتنی است در پایان این مراسم از مقام شامخ خانواده‌های شهدای وحدت به ویژه خانواده‌های معظم سردار شهید نورعلی شوشتری و رجبعلی محمدزاده با اهدای لوح تقدیر، تجلیل و قدردانی به عمل آمد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.