رشت- گیلان با بهره‌مندی از طبیعت زیبا و کوه و دریا و جلگه همواره از مراکز مهم گردشگری بوده است اما حتی کرونا و خطر ابتلای به ویروس این بیماری نیز تاکنون برای گردشگران برای سفر بهاین استان نتوانسته بازدارنده باشد!

آمار های گردشگری و بیماران کرونایی در گیلان رکورد زد!

قدس آنلاین-گروه استان ها: گرچه از روزهای گذشته به‌طور مکرر تمامی مسئولان اجرایی و کادر بهداشتی یک‌صدا اعلام کردند که سفر در ایام تعطیلات بر دامنه بیماری کرونا و احتمال مرگ بسیاری از هم‌وطنان منجر خواهد شد اما ظاهراً برخی افراد گوش شنوایی نداشته و تفریح را بر جان هم‌وطنان و حتی خانواده خود ارجح دانسته و در ایام تعطیلات دل به جاده زدند!

گیلان دومین استان درگیر بیماری کرونا بود که توانست با همراهی مردم این بیماری را به‌خوبی مدیریت کند اما طی یکی دو ماه اخیر دوباره رفته‌رفته در پی افزایش ترددها و بی‌توجهی مردم آمار مبتلایان به کووید ۱۹ و بستری‌ها در بیمارستان روند صعودی به خود گرفته است.

متأسفانه سهل‌انگاری بسیاری از هم‌وطنان و سفرهای غیرضروری به این استان گردشگری بسیاری از شهروندان را در پایان تعطیلات با مشکلات جدی مواجه می‌کند.

این در حالی است که استاندار گیلان با اشاره به وضعیت قرمز کرونایی استان و روند افزایشی مبتلایان و بستری‌شدگان در بیمارستان‌ها همه تفرجگاه‌ها و مراکز تفریحی استان را مسدود  و تعطیل اعلام کرد و خواستار خودداری مردم از سفر به دیار باران شده بود.

افزایش خودروها در ایام تعطیلات

در همین حال مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای گیلان از افزایش ۳۴.۵ درصد ورود خودروها طی سه روز گذشته نسبت به سه روز ماقبل آن خبر داد.

فریبرز مرادی اظهار داشت: بر اساس آخرین آمار دریافتی از ۴۲ دستگاه تردد شمار در استان؛ طی  روز گذشته ( بیست و سوم تا بیست و پنجم مهرماه ) تعداد ورودی خودروها نسبت به سه روز ماقبل آن نشان‌دهنده افزایش ۳۴.۵ درصدی است.

وی  تصریح کرد: بیشترین افزایش ورودی به استان از آزادراه رشت - قزوین با افزایش ۵۷.۴ درصد و پس‌ازآن محور رامسر - چابکسر با ۱۳ درصد  نسبت به سه روز بیستم ، بیست و یکم و بیست و دوم مهرماه  است.

وضعیت بدتر خواهد شد

این در حالی است که معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی گیلان بابیان اینکه هم‌اکنون بیش از ۳۵۰ بیمار در بیمارستان‌های استان گیلان بستری هستند، افزود: از این تعداد ۸۵ بیمار بدحال بوده و در بخش (آی.سی.یو) بستری هستند که این خبر خوبی نیست.

دکتر آبتین حیدر زاده بستری بیماران مبتلابه کووید ۱۹ را در یک ماه گذشته بی‌سابقه دانست و افزود: اگر به همین منوال پیش برود وضعیت قرمز بیماری کرونا در گیلان بدتر خواهد شد لذا مجبوریم برخی از کسب‌وکارها را احتمالاً بار دیگر تعطیل کنیم.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی گیلان خاطرنشان کرد: مردم به‌طورجدی از هرگونه تردد غیرضروری خودداری کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.