سفیر ایران در لندن عنوان کرد: از امروز جمهوری اسلامی ایران تنها بر اساس اصول سیاست دفاعی و نیازهای دفاعی خود به صادرات و یا واردات تسلیحات اقدام خواهد کرد.

بعیدی‌نژاد: از امروز ایران بر اساس اصول سیاست دفاعی خود به صادرات و واردات تسلیحات اقدام می‌کند

قدس آنلاین: حمید بعیدی‌نژاد سفیر جمهوری اسلامی ایران در لندن امروز (یکشنبه) در پی پایان محدودیت ۱۰ ساله تسلیحاتی ایران در توئیتر نوشت: از امروز در پنجمین سالگرد اجرای برجام، تمامی محدودیت‌های بین‌المللی صادرات و واردات تسلیحات که بیش از ده سال است علیه کشورمان وضع شده‌اند، پایان می‌یابد.

وی افزود: از امروز جمهوری اسلامی ایران تنها بر اساس اصول سیاست دفاعی و نیازهای دفاعی خود به صادرات و یا واردات تسلیحات اقدام خواهد کرد.

به گزارش فارس، ساعت ۳:۳۰ بامداد امروز یکشنبه ۲۷ مهر ماه محدودیت‌های تسلیحاتی ایران به صورت خودکار پایان یافت و آنگونه که حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور اعلام کرده بود از یکشنبه می‌توانیم اسلحه‌مان را به هر که خواستیم بفروشیم و از هر که خواستیم اسلحه بخریم.

وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در همین خصوص در بیانیه‌ای اعلام کرد: از امروز، جمهوری اسلامی ایران می‌تواند هرگونه سلاح و تجهیزات لازم را، از هر منبعی، بدون محدودیت قانونی و صرفا براساس نیازهای دفاعی خود تهیه کند و همچنین می‌تواند بر مبنای سیاست‌های خود تسلیحات دفاعی صادر کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.