عضو هیئت رئیسه مجلس با اشاره به اینکه حدود یک میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی برای مبارزه با کرونا برداشت شد، اما وزیر بهداشت می‌گوید تنها ۲۷ درصد آن به آنها تخصیص داده شده است خواستار ورود دیوان محاسبات به این موضوع شد.

دیوان محاسبات به هزینه کرد یک میلیارد دلار برای مقابله با کرونا ورود کند

قدس آنلاین: یک عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی ضمن انتقاد از هزینه کرد دولت در بیماری کرونا گفت: قرار بر این بود که به اصناف مختلف خسارت پرداخت شود و سامانه آموزش مجازی شاد رایگان باشد تاکنون خسارتی پرداخت نشده و سامانه شاد رایگان نیست.

به گزارش ایسنا، علیرضا سلیمی در جلسه علنی امروز (یکشنبه ) مجلس شورای اسلامی در تذکری شفاهی گفت: قبل از هر چیز باید  نکته ای را خطاب به آقای نوری مطرح کنم چرا که تاریخ دارد تحریف می‌شود کمیسیون برجام در مجلس نهم جلسات متعددی داشت همانطور که ایشان فرمودند ۲۰۰ ساعت جلسه برگزار کردیم. آقایان ذاکانی و دیگر نمایندگان به عنوان  شاهد در این جلسه حضور دارند و حرف بنده را تایید می کنند پرسشم این است که آیا رئیس مجلس اجازه داد که گزارش کمیسیون برجام در صحن قرائت شود؟ ما صرفا ۲۰ دقیقه در صحن در مورد برجام مذاکره کردیم.

این عضو هیات رئیسه مجلس  یازدهم در مورد  اعتبارات اختصاص شده برای مدیریت بیماری کرونا اظهار کرد: قرار بود رئیس  جمهور و هیات دولت مبلغ ۱۰۰ هزار میلیارد تومان  برای تخصیص خسارت به اصناف مختلف در نظر بگیرند اما به هیچ صنفی تا به حال تعلق نگرفته است مثلا در منطقه خودم به گل کارها، رانندگان، آرایشگران و سایر اصناف خساراتی پرداخت نشده است.

وی با انتقاد از  «شفاف نبودن اعتبارات دولت» از دیوان محاسبات خواست که به این موضوع عبور کند.

سلیمی افزود: یک میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی برای مبارزه با کرونا برداشت شده است. وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز می‌گوید ۲۷ درصد این بودجه به وزارتخانه‌اش اختصاص پیدا کرده پرسش اینجاست  باقی پول کجاست؟ آیا زمان ورود دیوان محاسبات فرا نرسیده است؟ همچنین قرار بود شبکه شاد مجانی باشد اما رایگان نیست. آیا زمان ورود دیوان محاسبات فرا نرسیده است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.