سید سلمان ذاکر، نماینده مردم ارومیه در مجلس یازدهم با تأکید بر اینکه طرح تشدید محدودیت برای مقابله با کرونا باید خیلی پیشتر از اینها صورت می‌گرفت، گفت: درواقع این سیاست‌ها و تشدید محدودیت‌ها فقط زمانی صورت می‌پذیرد که شیوع کرونا شدت می‌گیرد و موجبات غافلگیری مردم را فراهم می‌آورد.

طرح تشدید محدودیت‌های کرونایی باید خیلی پیشتر از اینها صورت می‌گرفت/منع ترددها در ارومیه به خوبی انجام شد

قدس آنلاین؛ افزایش روز افزون مرگ‌ و میر ناشی از ابتلا به کرونا و ادامه روند صعودی آمار مبتلایان به کرونا سرانجام مقامات کشور را واداشت تا بار دیگر دست ایجاد محدودیت سفرهای بین شهری بزنند. این محدودیت‌ها از ساعت ۲۴ چهارشنبه شب( ۲۳ مهرماه) برای ۵ کلان‌شهر تهران، کرج، مشهد، اصفهان و ارومیه و به‌دلیل تعطیلات پیش‌رو پیشنهاد شد و تا ظهر امروز(یکشنب)ه ادامه یافت؛ البته این محدودیت‌ها فقط شامل سفرهای برون‌شهری از این استان‌ها است و به معنای قرنطینه شهر و اعمال محدودیت‌های درون‌شهری نیست.

«سید سلمان ذاکر»، نماینده  مردم ارومیه در مجلس یازدهم در گفت و گو با قدس آنلاین با اشاره به وخامت شیوع کرونا در کلانشهر ارومیه گفت: طرح تشدید محدودیت برای مقابله با کرونا باید خیلی پیشتر از اینها صورت می‌گرفت؛ درواقع این سیاست ها و تشدید محدودیت‌ها فقط زمانی صورت می‌پذیرد که شیوع کرونا شدت می گیرد و موجبات غافلگیری مردم را فراهم می آورد.

بر اساس اطلاعی که از حوزه انتخابیه دارم وضعیت تا حدودی بهبود پیدا کرده است اما هنوز اوضاغ رضایت بخش نیست؛ بر اساس آماری که از سطح شهر دیده شده است بسیاری از مردم هنوز از ماسک استفاده نمی‌کنند و این نشان دهنده این است که ستاد مقابله با کرونا هنوز موفق نشده است تا آن فرهنگ سازی لازم و هشدارهای لازم را به خانه ها ببرد یا اقلام لازم مثل ماسک و لوازم ضدعفونی کننده را به صورت یارانه‌ای در اختیار مردم قرار دهد.

این عضو کمیسیون اجتماعی مجلس در رابطه با اجرای طرح محدودیت سفرهای بین شهری در کلانشهر ارومیه نیز گفت: تا جایی که بنده مطلع هستم منع ترددها و رفت و آمدها در کلانشهر ارومیه  به خوبی انجام شد و از ورود خودروهایی که پلاک بومی نداشتند به داخل شهر ممانعت به عمل آمد.

اعمال این محدودیت ها در حالی رخ می‌دهد که پیش از این مقامات در اواخر اسفندماه و همزمان با آغاز تعطیلات عید نوروز اقدام به ایجاد مقررات منع رفت‌وآمد بین بسیاری از استان‌های کشور از جمله تهران کرده بودند که به‌دنبال آن شاهد کاهش آمار مرگ‌ومیر و موارد ابتلا به کرونا در کشور بودیم؛ تجربه‌ای که یک بار دیگر از سوی دولت به‌دلیل بی‌توجهی به پروتکل‌های بهداشتی از سوی مردم مجبور به اجرای آن شده است.

انتهای یپام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.