نخست وزیر عراق امروز (یکشنبه) در نشستی با فرماندهان نظامی و امنیتی در استان صلاح الدین اعلام کرد، هیچ جایی برای بازگشت تروریسم با هر شکل و نامی وجود ندارد.

الکاظمی به محل جنایت در بلد رفت/عکس

قدس آنلاین: به گزارش  سومریه نیوز، مصطفی الکاظمی، نخست وزیر عراق در این نشست گفت، علت آمدنش به صلاح الدین به همراه فرماندهان امنیتی این است که نشان داده شود دولت برای حفاظت از امنیت شهروندان و تثبیت ارکان قانون به ویژه پس از جنایت وحشیانه‌ای که اخیرا در این استان رخ داد و به کشته شدن چندین شهروند منجر شد، حاضر است.

وی در این نشست در جریان تحقیقات اولیه در خصوص این جنایت قرار گرفت و دستور داد به صورت دقیق پیگیری شود و افزود: پیام ما به شهروندان صلاح الدین این است که دولت از آنها محافظت خواهد کرد و دکترین نیروهای مسلح وفاداری به میهن و قانون است، نه به افراد یا نام‌های دیگر.

الکاظمی گفت: فقط قانون و مجازات در انتظار تروریسم و ​​اقدامات جنایتکارانه آن است و هیچ مکانی برای بازگشت تروریسم تحت هیچ شکل و نامی وجود ندارد.

وی بر اجتناب فرماندهان امنیتی از کشیده شدن به سمت امور سیاسی تاکید کرد و گفت، نباید قبل از اتمام تحقیقات حکمی صادر شود.

نخست وزیر عراق همچنین با حضور در روستای الفرحاتیه از توابع بلد در جنوب استان صلاح الدین عراق در جمع خانواده‌های داغدار حادثه روز گذشته این منطقه حاضر شد.

میدل ایست نیوز گزارش داد، مصطفی الکاظمی با حضور در روستای الفرحاتیه از توابع بلد در جنوب استان صلاح الدین عراق در جمع خانواده‌های داغدار حادثه روز گذشته این منطقه حاضر شد.

الکاظمی صبح امروز در رأس هیئتی امنیتی شامل وزرای کشور و دفاع و رئیس سازمان حشد شعبی برای پیگیری وضعیت امنیتی این منطقه وارد استان صلاح الدین شد و با مقامات امنیتی جلسه برگزار کرد.

روز گذشته فرماندهی پلیس استان صلاح الدین در شمال عراق پیشتر با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که ۱۲ غیر نظامی از اهالی بخش «الفرحاتیه» در شهرستان «بلد» در جنوب این استان، از سوی یک گروه مسلح ناشناس ربوده شدند.

فرماندهی پلیس صلاح الدین در بیانیه خود ضمن اعلام این که نیروهای پلیس اجساد هشت تن از ربوده شدگان را پیدا کردند با این حال هنوز از سرنوشت چهار ربوده شده دیگر اطلاعی در دست نیست، تاکید کرد که «عمار جبر خلیل»، استاندار این استان واقع در شمال بغداد نیز یک درخواست اضطراری به دفتر فرمانده کل نیروهای مسلح یعنی «مصطفی الکاظمی» برای انجام تحقیقات فوری در رابطه با این جنایت ارائه داده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.