ترکیه پس از آمریکا، بزرگ‌ترین توزیع‌کننده سریال‌های تلویزیونی در جهان است و از این طریق فرهنگش را در جهان تبلیغ می‌کند که همین موضوع، سبب گسترش صنعت گردشگری در این کشور شده است.

«حریم سلطان» و پول هنگفتی که نصیب ترکیه شد

به گزارش قدس آنلاین، ترکیه از آن دسته از کشورهایی است که سعی دارد با ساخت سریال‌های انبوه و طولانی، مخاطبانی را جذب کند، صنعت سریال سازی در همه جا به عنوان یک صنعت سرگرم کننده شناخته می‌شود اما این صنعت در ترکیه علاوه بر ایجاد سرگرمی سعی دارد تا پولسازی هم انجام دهد.  

ترکیه یکی از این رقبای تازه از راه رسیده است که با سریال‌هایش از آمریکای جنوبی تا شرق آسیا هواداران بسیاری پیدا کرده است. اکنون بزرگترین توزیع‌کننده سریال‌های تلویزیونی در جهان پس از آمریکا است و حالا در حال رشد کردن و رقابت با بازارهای سریال سازی آمریکا است.

ترکیه از جمله‌ کشورهای موفق در امر گردشگری است و سالانه میلیاردها دلار از این بخش درآمد کسب می‌کند. در سال‌های اخیر سریال‌های ترکیه‌ای نقش مهمی در جلب گردشگران به این کشور ایفا کرده‌اند. 

بر اساس اطلاعات وزارت فرهنگ و گردشگری ترکیه، اکنون بیش از ۱۵۰ سریال ترکیه‌ای به بیش از ۱۰۰ کشور جهان صادر و پخش شده است. هر کدام از این سریال‌ها، نقش نماینده‌ای را دارند که می‌تواند عده‌ای را برای سفر به ترکیه، حتی مکان‌های کمتر شناخته‌شده ترغیب کند. 

برای مثال معمولا با آمدن نام ترکیه، یاد استانبول، سواحل آنتالیا یا دیگر مقاصد گردشگری معروف آن می‌افتیم اما سوگوت را کم‌تر کسی به عنوان مقصد گردشگری انتخاب می‌کرد تا اینکه سریال «قیام ارطغرل» به میدان آمد.

بر اساس اطلاعات تریپ ادوایزر، حالا دیگر می‌توان مردمی را پیدا کرد که تورهایی با موضوع این سریال ترتیب داده و به شهر سوگوت که آرامگاه ارطغرل در آن است، می‌روند.

هنگامی که سریال «سده باشکوه» یا همان «حریم سلطان» در دنیای عرب پخش شد و هوادار بسیار پیدا کرد، همزمان سیل گردشگران عرب به ترکیه سرازیر شد. این ماجرا به حدی برای ترکیه سودآور بود که پخش سریال در برخی کشورهای عربی را رایگان کرد. 

منبع: خبر آنلاین

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.