دبیر کارگروه مراقبت و درمان بیماری کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: افزایش مبتلایان سرپایی و بستری به کرونا در مناطق زیر پوشش این دانشگاه در استان خراسان رضوی طی هفته اخیر هشدار دهنده است.

افزایش مبتلایان به کرونا در خراسان رضوی هشدار دهنده است

به گزارش قدس آنلاین، دکتر علی اصغر انجیدنی افزود: در حال حاضر بیش از ۷۰۰ بیمار بر اثر کرونا در بیمارستانهای زیر پوشش دانشگاه علوم‌پزشکی مشهد بستری هستند و تحت معالجه قرار دارند.

وی ادامه داد: روزانه بین ۱۵۰ تا ۱۷۰ مورد جدید مبتلا به کرونا در بیمارستانهای خراسان رضوی بستری می شوند در حالی که این آمار جدا از تعداد مبتلایان سرپایی است.

دبیر کارگروه مراقبت و درمان بیماری کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: مردم به محض مشاهده علائم مشکوک به کرونا به بیمارستانها مراجعه نکنند چرا که با این اقدام، سلامت خود و دیگران را تهدید می کنند.

انجیدنی افزود: مراجعه افراد با علائم مشکوک به بیمارستانها در مراحل اولیه،   فرد را در معرض خطر ابتلا به کرونا قرار می دهد و از سوی دیگر امکان استفاده خدمات تخصصی درمان کرونا به افراد مبتلا را سلب می کند.

وی با اشاره به تمهیدات انجام شده و تاکید بر نظام ارجاع در فرآیند درمان بیماران کرونا ادامه داد: بهترین اقدام  مردم با مشاهده علائم مشکوک به کرونا تماس با سامانه ۱۹۱ است.

دبیر کارگروه مراقبت و درمان بیماری کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: کارشناسان سامانه ۱۹۱، ضمن ارائه مشاوره های لازم به تماس گیرندگان آنان را برای مراجعه به نزدیکترین مرکز درمانی و یا مرکز خدمات جامع سلامت ویژه کرونا راهنمایی می‌کنند.

انجیدنی افزود: ۲۲ مرکز خدمات جامع سلامت سطح یک درمان کرونا در مشهد فعال است و در صورت نیاز مراجعان سرپایی مبتلا به کرونا برای  برخورداری از خدمات تخصصی سطح ۲ به ۱۹ کلینیک تخصصی فعال در این زمینه ارجاع داده می شوند و بیماران نیازمند بستری از این طریق به بیمارستانها معرفی می شوند که این فرآیند از تجمع و مراجعه مستقیم مبتلایان به بیمارستانها جلوگیری می‌کند.

وی ادامه داد: در کنار این تمهیدات به همه درمانگاهها و بیمارستانها ابلاغ شده است که ظرفیت و درمان بیماران کرونایی را داشته باشند و این گونه بیماران را به سایر بیمارستانها انتقال ندهند.

۸۰ درصد از جمعیت ۶ میلیون و ۴۰۰ هزار نفری استان خراسان رضوی زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد قرار دارد و به بقیه این جمعیت توسط سایر دانشکده و دانشگاههای علوم پزشکی سبزوار، گناباد، تربت حیدریه، تربت جام و نیشابور خدمات رسانی می شود.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.