کارشناسان امنیتی عراق حملات تروریستی اخیر در برخی مناطق این کشور را بازی جدید آمریکا برای تضمین باقیماندن نیروهایش در عراق بویژه با توجه به مصوبه پارلمان این کشور مبنی بر لزوم خروج این نیروها دانستند.

فعال شدن داعش، بازی جدید آمریکا برای باقیماندن در عراق است

قدس آنلاین: «کاظم الحاج» کارشناس امنیتی عراق در سخنانی درباره اهداف حملات تروریستی در برخی از مناطق عراق تصریح کرد: گروههای تروریستیِِ برخوردار از پشتیبانی مالی خارجی - در تلاش برای فشار بر نیروهای امنیتی و به طور مشخص نیروهای الحشد الشعبی و تغییر دادن موضع عراق مبنی بر اخراج نیروهای بیگانه و در صدر آنها نیروهای آمریکایی از خاک عراق - دست به عملیات جنایتکارانه در مناطق مختلف می زنند.

وی افزود: نشانه هایی از احیای دوباره داعش در عراق وجود دارد تا اینگونه القا شود که وضعیت کشور بی ثبات است و اخراج کردن نیروهای بیگانه به مصلحت حکومت عراق نیست. همچنین تلاش می شود که از این باندهای تروریستی به عنوان برگه فشاری بر فرایند سیاسی و به طور مشخص پارلمان عراق استفاده شود تا مصوبه اخراج آمریکایی ها از عراق اجرایی نشود.

باندهای تروریستی در برهه اخیر بر تعداد عملیات تروریستی خود در برخی مناطق عراق افزوده اند، اما تحرکات آنها تاکنون در سایه اقدام موثر نیروهای امنیتی این کشور و در صدر آنها الحشد الشعبی ناکام مانده است.

نیروهای الحشد الشعبی از جمله در چهار روز اخیر سه حمله تروریستی در جنوب غربی شهر سامرا را خنثی کرده اند و تعدادی از تروریست ها نیز توسط دیگر نیروهای امنیتی و نظامی دستگیر یا کشته شده اند.

در همین پیوند، «هیثم الخزعلی» از دیگر کارشناسان نظامی عراق موارد نقض امنیت در برخی شهرهای این کشور را به هدف به چالش کشیدن وضعیت امنیتی و فعال سازی هسته های خفته داعش دانست.

وی که با شبکه تلویزیونی «العهد» گفت وگو می کرد، اظهار داشت: این موارد نقض امنیت با افزایش درخواست ها مبنی بر لزوم خروج نیروهای آمریکایی افزایش می‌یابد تا اینگونه القا شود که گروه تروریستی داعش همچنان فعال است و این امر ایجاب می کند که این نیروها برای مدت طولانی تری در عراق باقی بمانند.

انتهای پیام.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.