رئیس پلیس تهران گفت: موفق شدیم بیش از ۲۵۰میلیارد تومان اموال قاچاق را کشف کنیم که این کشفیات نسبت به سال گذشته هفت‌درصد افزایش داشته است.

 کشف بیش از ۲۵۰میلیارد تومان اموال قاچاق توسط پلیس در سال جاری در تهران

قدس آنلاین: سردار حسین رحیمی رئیس پلیس تهران صبح امروز در مراسم صبحگاه عمومی در ستاد فرماندهی انتظامی تهران بزرگ با بیان اینکه با اوباشی که در فضای مجازی تبلیغ اوباشگری می‌کنند با قدرت برخورد می‌شود، به اقدامات پلیس امنیت اقتصادی تهران پرداخت و گفت: پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ ورود جدی برای مقابله با مفسدان اقتصادی داشته است و موفق شدیم بیش از 250 میلیارد تومان اموال قاچاق را کشف کنیم که این کشفیات نسبت به سال گذشته هفت درصد افزایش داشته است.

رحیمی با اعلام اینکه پلیس امنیت اقتصادی در بخش فرار مالیاتی 52هزار میلیارد را با تشکیل 50 پرونده رسیدگی کرده است، گفت: در حوزه مدیریت ترافیک با تمرکز در انضباط‌بخشی ترافیک و ساماندهی تردد وسایل نقلیه، اقدامات جهادی با رویکرد کاهش تصادفات دنبال کردیم و صرفاً در حوزه پلیس راه تهران بزرگ با 48 درصد و در حوزه شهری با هشت درصد کاهش تلفات سوانح رانندگی روبه‌رو هستیم.

رئیس پلیس تهران تصریح کرد: دشمن برای اخلال در امنیت بسیار سرمایه‌گذاری کرده است و اطلاع دقیق در این زمینه داریم اما امروز نیروی انتظامی کنار شورای تأمین و قوه‌ قضائیه اقدامات خود را دنبال می‌کند و اجازه نمی‌دهیم افرادی که درصدد برهم زدن امنیت هستند، محلی برای جولان داشته باشند.

وی با بیان اینکه "هفته نیروی انتظامی فرصتی است که فعالیتها و اقداماتمان را در طول یک سال گذشته به عرض مردم برسانیم"، تأکید کرد: برای برقراری امنیت، شبانه‌روزی تلاش می‌کنیم. در عین حال که یار و همراه بودیم قاطعانه با مخلّان نظم برخورد کردیم و اجازه ندادیم این تعداد اندک نظم و امنیت جامعه را برهم بزنند.

وی خاطرنشان کرد: در نیمه نخست سال جاری بالغ بر 5.5 میلیون تماس با مرکز فوریتهای پلیسی داشتیم و بالغ بر 2.7 میلیون از این تماسها عملیاتی شد و هر سه ثانیه تقریباً یک تماس با پلیس 110 گرفته می‌شد.

این مقام انتظامی اعلام کرد: در پلیس پیشگیری با اجرای پنج مرحله از طرح رعد، موفق شدیم مبارزه جدی با سارقان، مالخران و خرده‌فروشان مواد مخدر داشته باشیم، در حوزه پلیس امنیت نیز، در طول هفت‌ماهه سال 99 موفق به کشف 392 قبضه کشف سلاح جنگی و انهدام 17 باند در این رابطه شدیم.

رحیمی با اشاره به اقدامات پلیس مبارزه با مواد مخدر تهران بزرگ، راجع به بحث بازپروری صحیح معتادان گفت: در طرحهای ظفر پلیس مبارزه با مواد مخدر همزمان با خرده‌فروشان و قاچاقچیان مواد مخدر و معتادان متجاهر برخورد می‌کنیم.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ اضافه کرد: در بخش جرائم جنایی با اقدات مناسب پلیس آگاهی، موفق شدیم 24 درصد وقوع این جرائم را کاهش دهیم و با پیگیری پرونده‌های یک دهه قبل، موفق شده‌ایم تعدادی از جرایم سالهای قبل را نیز کشف کنیم همچنین در نیمه نخست سال جاری میزان کشفیات جرائم 124 درصد افزایش داشته است و در این مدت نزدیک 73 درصد جرائم به‌وقوع‌پیوسته در حوزه سرقت را در تهران کشف کردیم.

وی افزود: پلیس فتا امروز با اقتدار در فضای مجازی، توانسته است بالغ بر 85 درصد جرائم روی‌داده در فضای مجازی در حوزه تهران را کشف کند.

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.