حواشی فوتبال ایران گویا تمامی ندارد، نبود نظارت کافی بر عملکرد مربیان، مدیران سبب شده برخی جریان‌های منفعت طلب از این اتفاق بهره‌برداری شخصی کنند تا از مقام و موقعیت خود به این شکل سوء استفاده کنند.

لیگ حرفه‌ای فوتبال دلالان

قدس آنلاین: حواشی فوتبال ایران گویا تمامی ندارد، نبود نظارت کافی بر عملکرد مربیان، مدیران سبب شده برخی جریان‌های منفعت طلب از این اتفاق بهره‌برداری شخصی کنند تا از مقام و موقعیت خود به این شکل سوء استفاده کنند.

هرچند رفتارهای این چنینی در فوتبال ایران تازگی ندارد، اما به تازگی یک سرمربی لیگ برتری دو بازیکن خود را در فهرست بازیکنان مازادش قرار داد تا به جای آن‌ها نفرات دیگر جذب شوند، این اتفاق با پرسش‌های بسیار زیادی از سوی هواداران این تیم رو به‌رو شد، اما با وجود اعتراض‌ها هیچ یک از این بازیکنان موفق به بازگشت به لیست دلخواه سرمربی نشدند و به نوعی در ردیف بازیکنان بیرون مانده فوتبال ایران قرار گرفتند.

ابتدا تصور می‌شد علت این اتفاق دیدگاه فنی سرمربی تیم بوده است، اما پس از مدتی یکی از بازیکنان با مراجعه به برخی مدیران ارشد ورزش پرده از این حقیقت برداشت تا دلیل خط خوردنش برای مدیران روشن شود.

*پیشنهاد دور از ذهن

گویا پیش از شروع فصل نقل و انتقالات یکی از دلال‌های شناخته شده فوتبال به این بازیکن مراجعه می‌کند و از این بازیکن می‌خواهد قراردادش را با ایجنت فعلی‌اش فسخ کند و با او قرارداد ببندد، اما این مسئله از سوی بازیکن مذکور پذیرفته نمی‌شود، بازیکن مذکور به واسطه معروف می‌گوید: این کار برخلاف اخلاق حرفه‌ای است به همین دلیل به هیچ عنوان او زیر بار این حرف نمی‌رود، پس از این اتفاق در فاصله کمتر از ۴۸ ساعت نام این بازیکن به عنوان بازیکن مازاد اعلام می‌شود تا مشخص شود دلال معروف و آقای سرمربی کاملاً با هم هماهنگ هستند و پس از مخالفت بازیکن ملی پوش، سرمربی تصمیم می‌گیرد او را در فهرست مازاد تیمش قرار دهد.

با افشای این اتفاق موضوع در دستور پیگیری قرار می‌گیرد تا از ادامه تک‌روی‌های منفعت طلبانه آقای سرمربی و دلال نام آشنا جلوگیری شود. پس از انتقال این موضوع به مدیرعامل باشگاه مذکور، یک حقیقت تلخ دیگر روشن می‌شود تا عمق فاجعه برای دستگاه‌های نظارتی عیان شود.

*دلال - مشاور

از قرار معلوم آقای سرمربی چندی قبل به مدیرعامل اصرار می‌کند دلال معروف که مثلاً مدیر برنامه آقای سرمربی نیز هست به عنوان مشاور مدیرعامل در حوزه نقل و انتقالات معرفی شود، اما مدیرعامل به دلیل حواشی بی‌شمار این اتفاق از پذیرش این پیشنهاد سرباز می‌زند که این مسئله با اعتراض جدی سرمربی رو به‌رو می‌شود، اما مدیرعامل روی تصمیم خود پافشاری می‌کند تا این اتفاق رقم نخورد.

*ورود نهادهای نظارتی

با برملا شدن این اتفاقات پشت پرده، حالا گفته می‌شود قرار است پرونده این ماجرا به همراه توضیحات بازیکن مذکور و مدیرعامل باشگاه به صورت کامل در اختیار نهادهای نظارتی قرار گیرد تا به شکل قانونی با متخلفان این ماجرا برخورد شود. از آنجا که وزارت ورزش و جوانان و فدراسیون فوتبال چندی پیش در اطلاعیه ای مشترک از برخورد جدی با سیستم دلالی در ورزش خبر دادند، به نظر می‌رسد در هفته آینده خبر برخورد قانونی با آقای سرمربی و دلال معروف در رسانه‌ها حسابی سر و صدا به راه بیندازد تا به این ترتیب از یک تخلف آشکار و سوء استفاده کاملاً عجیب جلوگیری شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.