روز گذشته جشنواره فیلم کودک و نوجوان سی و سومین دوره خود را با نمایش آنلاین آثار و اکران دو فیلم سینمایی در سینما در کنار یک افتتاحیه متفاوت آغاز کرد.

نخستین روز از تجربه برپایی یک جشنواره برخط چگونه گذشت؟

به گزارش گروه فرهنگی قدس آنلاین، سی و سومین جشنواره بین المللی فیلم کودک و نوجوان روز گذشته ۲۷ مهرماه کار خود را از با نمایش فیلم ها در سه پلتفرم نماوا، فیلیمو و تیوا آغاز کرد و عصر دیروز با برپایی مراسمی در اصفهان رسماً افتتاح شد.

این درحالی است که در کنار نمایش آنلاین فیلم های کوتاه، انیمیشن و بلند سینمایی، دو فیلم هم در سینما فرهنگ و با تعداد محدودی از میهمانان و اهالی رسانه به نمایش در آمد و نشست پرسش و پاسخ این فیلم ها نیز پس از نمایش آثار برگزار و به صورت آنلاین و همزمان از پلتفرم های مرتبط پخش شد.

همچنین پنل مجازی تولید مشترک ایران و صربستان در جشنواره۳۳ نیز روز گذشته با حضور میرولیوب ووکویچ و میرکو بوجویچ از کشور صربستان  و علی مصفا و رائد فریدزاده از ایران به شکل آنلاین(برخط) برگزار شد.

در کنار این برنامه ها، پیش از آغاز مراسم افتتاحیه سی و سومین دوره جشنواره نیز، چهارمین المپیاد فیلمسازی نوجوانان ایران طی مراسمی با حضور محدود مدعوین و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی افتتاح شد.

نکته جالب در برنامه های دیروز شیوه افتتاح جشنواره و حضور مردم در بام های منازلشان بود که نظاره گر آیین افتتاحیه بودند و با برپایی برنامه های جنبی سرود، نمایش و اجرای آوازهای نوستالژیک قدیمی حال و هوای ویژه ای به برنامه داده بود.

از سویی دیگر پلتفرم های حاضر در این دوره از جشنواره طبق زمان بندی تعیین شده فیلم ها را به نمایش درآوردند و به نظر می رسد روز نخست جشنواره تجربه خوبی را در حوزه برپایی یک فستیوال برخط رقم زده است.

با این حال باید منتظر ماند و دید که میزان حفظ و صیانت از آثار حاضر در جشنواره تا چه حد عملی خواهد شد و ارائه آماری شفاف از میزان بازدیدکنندگان فیلم ها نیز به طور روزانه به بهترشدن عملکرد جشنواره کمک خواهد کرد.

امروز دوشنبه ۲۸ مهرماه نیز، در دومین روز از جشنواره پلتفرم فیلمیو ۵ فیلم بلند را نمایش خواهد داد و در کنار آن ۸ فیلم از بسته فیلم کوتاه داستانی برای اکران آنلاین در نظر گرفته شده است.

پلتفرم نماوا نیز میزبان شش فیلم از جشنواره است که یکی از این فیلم ها به ناشنوایان اختصاص داده شده است.

در پلتفرم تیوا نیز۳ فیلم سینمایی بلند، دو فیلم خارجی و ۶ فیلم در بسته فیلم کوتاه به نمایش درخواهد آمد.

کارگاه «تکنیک‌های بازیگری معاصر در فیلم‌های کودکان و نوجوانان» در بخش بین‌الملل از ساعت ۱۱ تا ۱۳ و کارگاه «اصول زیبایی‌شناسی سینما برای نوجوانان» در بخش ملی از ساعت ۱۳ تا ۱۵ برگزار خواهد شد. این دو کارگاه از طریق تلویزیون تعاملی تیوا نیز پخش خواهد شد. همچنین «پنل تولید مشترک» با پاکستان رأس ساعت ۱۷ به صورت برخط برگزار خواهد شد.

اجرای کنسرت آنلاین برگزیدگان موسیقی جوان از اصفهان در روز دوم جشنواره در ساعت ۲۲ برگزار می‌شود.

برای دریافت اطلاعات جزیی‌تر از برنامه های روز دوم اینجا مراجعه کنید.

سی و سومین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان از ۲۷ مهر تا ۲ آبان به دبیری علیرضا تابش برگزار خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.