نخستین کانون یادگیری و ترویجی افتخاری کشاورزی در بخش رخ به عنوان یکی از قطب های کشاورزی خراسان رضوی راه‌اندازی شد.

فعال شدن نخستین کانون یادگیری کشاورزی در بخش رخ

به گزارش قدس آنلاین، در این مراسم که با حضور معاون آموزش، ترویج و تحقیقات وزرات جهادفعال شدن نخستین کانون یادگیری کشاورزی در بخش رخ کشاورزی، رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی و جمعی از مسوولان محلی برگزار شد، مدیر جهاد کشاورزی بخش رخ گفت: کانون های یادگیری با هدف انتقال تجربه و دانش به واحدهای تولیدی در زمینههای مختلف کشاورزی مانند زراعت، باغبانی، دام، طیور، شیلات و آبزیان تشکیل شده است.

مهدی شیبانی افزود: مدرس دوره های آموزشی، تولیدکننده های نمونه ملی، استانی یا شهرستانی که توان و تمایل انتقال دانش و تجربه حرفه ای خود را دارند و کشاورزان نمونه و نخبه کشوری که تعداد آنها در سطح ایران ۵۰ هزار نفر اعلام شده، در قالب کانون های یادگیری و ترویجی افتخاری کشاورزی، تجربه‌های موفق خود را به ۱۵ تا ۲۰ کشاورز انتقال می‌دهند تا ازاین طریق به همه کشاورزان فعال در سطح کشور انتقال یابد.

وی الگو سازی برای سایر بهره برداران، استفاده از توان علمی و تجربی مربیان به منظور اشاعه نوآوری های مفید و نیز اطلاع رسانی در برنامه های ترویجی را  از دیگر اهداف تشکیل این کانون ها ذکر کرد.

شیبانی به برنامه‌ریزی برای برپایی ۵ کانون یادگیری و ترویجی افتخاری کشاورزی در شهرستان تربت‌حیدریه هم اشاره کرد و افزود: نخستین مورد از این کانون ها با محوریت "مدیریت مزرعه" در یک مزرعه در روستای احمدآباد خزاعی بخش رخ فعال شد.

مدیر جهاد کشاورزی رخ تصریح کرد: تاکنون اقدامات لازم برای ایجاد ۸۰ کانون یادگیری و ترویجی افتخاری کشاورزی در سطح شهرستان های خراسان رضوی صورت گرفته است.

وی افزود : ایجاد و تثبیت این کانون ها یکی از برنامه‌های عمده در چارچوب "طرح نظام نوین ترویج کشاورزی" است که توسط وزارت جهاد کشاورزی چندسال پیش به طور آزمایشی در ۴ استان آذربایجان شرقی، کرمانشاه، اردبیل و گلستان با محوریت "ساماندهی مراکز خدمات ترویج جهاد کشاورزی، عرصه‌های تولید و استقرار شبکه مدیریت دانش" از سال ۱۳۹۳ آغاز شده و به دیگر استان های کشور تسری یافته است.

بخش رخ با حدود ۲۰ هزار هکتار سطح زیرکشت زراعت آبی و دیم و ۸۰۰ هکتار باغ، از قطب های تولید محصولات زراعی و باغی تربت حیدریه و خراسان رضوی بشمار می رود.

منبع: صداوسیما

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.