معاون گردشگری اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی گفت: با توجه به اعمال محدودیت‌های ورود ماشین‌های شخصی به مشهد برای ایام دهه پایانی صفر، میانگین اشغال واحدهای اقامتی در این ایام ۳۰ درصد ثبت شد.

اشغال ۳۰ درصدی واحدهای اقامتی مشهد در دهه پایانی صفر

به گزارش قدس آنلاین، یوسف بیدخوری در خصوص آمار اشغال واحدهای اقامتی در دهه پایانی صفر، اظهار کرد: با توجه به اینکه پیش‌بینی کرده بودیم درصد اشغال واحدهای اقامتی در دهه پایانی صفر به ۴۰ درصد خواهد رسید، اما با محدودیت‌هایی که در خصوص ورود ماشین‌های شخصی برای این ایام اعمال شد میانگین اشغال کل واحدهای اقامتی در تعطیلات پایانی دهه پایانی صفر ۳۰ درصد بود که نسبت به پیش‌بینی ما حدود ۱۰ درصد کاهش داشته است.

وی افزود: این درصد اشغال مربوط به واحدهای فعال در این مدت است و شامل تمام واحدهای اقامتی نمی شود؛ در حال حاضر ۷۵ درصد از واحدهای اقامتی در مشهد غیر فعال هستند و درصد اشغال گفته شده مربوط به واحدهای فعال در این ایام بوده است.

معاون گردشگری اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی در خصوص آمار دقیق اشغال واحدهای اقامتی تشریح کرد: هتل‌ها ۳۵ درصد، هتل آپارتمان‌ها ۴۶ درصد، مهمان‌پذیرها ۴۳ درصد، خانه مسافرها ۲۳ درصد و اقامتگاه‌های بوم‌گردی نیز ۵ درصد به ثبت رسیده است.

بیدخوری ادامه داد: درصد مشابه اشغال واحدهای اقامتی نسبت به مشابه سال گذشته به این صورت است که هتل‌ها ۶۵ درصد، هتل آپارتمان‌ها ۷۲ درصد، مهمان‌پذیرها ۶۱ درصد، خانه مسافرها ۷۵ درصد و اقامت‌گاه‌های بوم‌گردی ۲۵ درصد بوده، که در واقع میانگین اشغال در سال‌های گذشته به ۶۰ درصد می‌رسیده است.

وی خاطرنشان کرد: اگر بخواهیم درصد اشغال را برای کل واحدهای اقامتی نه تنها موارد فعال اعلام کنیم باید به عدد ۷.۵ درصد اشاره کرد که درصد بسیار پایینی است؛ به صورت دقیق‌تر ۸.۷۵ درصد هتل‌ها، ۱۱.۵ درصد هتل آپارتمان‌ها، ۱۰.۷۵ درصد مهمان پذیرها، ۵.۷۵ درصد خانه مسافرها و ۱.۲۵ درصد اقامت‌گاه‌های بوم‌گردی آمار دقیق اشغال در مجموع کل واحدهای اقامتی است.

معاون گردشگری اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی یادآور شد: در حال حاضر ۷۵ درصد از واحدهای اقامتی مشهد به صورت کامل تعطیل بوده و تنها ۲۵ درصد از این واحدها فعال هستند، که اگر بخواهیم بر اساس این مورد درصد اعلام کنیم همان ۳۰ درصدی که در ابتدا گفته شد آمار دقیقی است.

بیدخوری تصریح کرد: در ابتدا رویکرد سازمان جهانی جهانگردی و بهداشت تاکید بر قرنطینه و تعطیلی کسب و کارها بود، اما در حال حاضر شاهد این موضوع هستیم که پروازها در تمام دنیا به جریان افتاده است و کشور ما نیز از این مورد مستثنی نیست و پروازها بازگشایی شده‌اند.

وی ادامه داد: در نهایت ما معتقدیم که سلامت مردم از اهمیت بالایی برخوردار است و باید حتما به آن توجه شود، اما از طرفی نیز به نظر می‌رسد که مانند ابتداء شیوع بیماری به جای اینکه به سمت قرنطینه و تعطیلی سوق پیدا کنیم باید به سمت تعامل بیشتر و تشدید رعایت پروتکل‌های بهداشتی به نحوی که بتوان جلوی شیوع بیشتر را گرفت گرایش پیدا کنیم و باید برای زندگی مسالمت‌آمیز با این ویروس مسیری تازه انتخاب شود.

معاون گردشگری اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی افزود: در دوران پسا کرونا برای احیاء اقتصاد قطعا می‌توان از گردشگری به عنوان حوزه پیشتاز یاد کرد و صنعت گردشگری می‌تواند به حوزه اقتصاد کمک کند، البته باید در این حوزه به میزان سرمایه‌گذاری‌هایی که انجام شده و در خطر قرار گرفته است و افراد زیادی که در این زمینه مشغول به فعالیت بودند و هستند نیز توجه کافی و لازم انجام شود.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.