فرماندار مشهد گفت: در سال جاری که توزیع اعتبار در مشهد را داشتیم تاکید کردیم که اولویت با مناطق حاشیه شهر و روستاها و مناطق کم‌برخوردار باشد.

اولویت توزیع اعتبار در مشهد با حاشیه شهر و مناطق کم‌برخوردار است

به گزارش قدس آنلاین، محمد رضا هاشمی در نشست مردمی جلسه ستاد ساماندهی فرهنگی حاشیه شهر مشهد با موضوع بررسی مسائل محله پنجتن  که در مسجد صاحب الزمان برگزار شد، عنوان کرد: پس از تاکیدات آیت‌الله علم‌الهدی و وزیر کشور تصمیم گرفتیم پیش از این که مردم به ما مراجعه کنند ما و مدیران به مردم مراجعه کنیم.

وی بیان کرد: اعتقاد داریم همه موارد نیاز به پول ندارد و برخی پروژه‌ها نیاز به جلسه و تاکید انجام دارد و نتیجه این جلسه را در جلسه بعدی اعلام می‌کنیم و تا جایی که امکان داشته باشد کارها را انجام می‌دهیم و قرار نیست تمام مواردی که اینجا مطرح می‌شود حتما پیگیری شود.

فرماندار مشهد با بیان اینکه وقتی در سال جاری توزیع اعتبار در مشهد را داشتیم تاکید کردیم که اولویت با مناطق حاشیه شهر و روستاها و مناطق کم‌برخوردار باشد، افزود: ما بر اساس نیاز شما ۱۶ مدیر را اینجا آوردیم و افتخار می‌کنیم نوکر شما مردم هستیم و معتقدیم انقلاب متعلق مردم محروم است.

هاشمی ادامه داد: چند کار خوب در سال جاری انجام شد که جمع‌آوری معتادان و کارتن‌خواب‌ها بود که اولین بار در مشهد انجام شد و همچنین برخورد با ارازل اوباش بود که از اهمیت خاصی برخوردار است.

وی اظهار کرد: مشکل جمعه‌بازار را از معاونت میادین پیگیری می‌کنم و درخواست دارم هر کس که طرحی برای مشاغل داشته باشد ارائه دهد تا انجام شود.

فرماندار مشهد با بیان اینکه ما در سال جاری در خراسان رضوی ۲۱ هزار معلم کم داشتیم، خاطرنشان کرد: سرانه فضای آموزشی در حاشیه شهر مشهد از میانگین استان و مشهد هم پایین‌تر است.

هاشمی ادامه داد: در حال حاضر ۱۰۵ پروژه با اعتبار بالغ بر ۴۵۰ میلیارد تومان در حاشیه شهر انجام می‌دهیم که بیشتر این پروژه‌ها مربوط به مدارس و نوسازی مدارس است.

وی تشریح کرد: حاشیه شهر مشهد یک جهان اسلام کوچک است که از تمام کشورها در آن زندگی می‌کنند و حاشیه شهر رو به رشد است و امکانات ما همین قدر است و باید آن را مدیریت کنیم.

فرماندار مشهد با بیان اینکه ما اگر در محله پنجتن فضای سبز و سالن ورزشی و مدرسه بسازیم ولی در حوزه توانمندسازی مردم کاری کنیم موفق عمل نکرده‌ایم، ادامه داد: ما از محل اعتبار سال گذشته در زمینه مشاغل خانگی یک میلیارد و ۶۵۰ میلیون تومان به ۲۹ طرح با ۳۵۰ نفر اشتغال‌زایی پرداخت کرده‌ایم.

هاشمی مطرح کرد: در سال جاری ۱۸ طرح و یک میلیارد و ۳۵۰ میلیون تومان اعتبارات پرداخت شده و ۲۰۰ نفر هم برای اشتغال به بانک‌ معرفی شده است.

وی اضافه کرد: ما به کسب و کارهایی که از کرونا آسیب دیدند ۳۱۰ میلیارد تومان پرداخت کردیم و ۲۹۰ میلیارد تومان دیگر داریم که پرداخت خواهیم کرد و اگر طرحی از مشاغل خانگی باشد ما آمادگی حمایت داریم.

 فرماندار مشهد با اشاره به اینکه هیچ واحد تولیدی به دلیل بدهی نباید تعطیل شود، اظهار کرد: هر واحد تولیدی در حاشیه شهر که نیاز به مساعدت داشته باشد از آن حمایت می‌کنیم و به دنبال توانمندسازی مردم هستیم.

شیب توجه مسؤولان از بالای شهر باید به حاشیه شهر برده شود

نماینده ولی‌ فقیه در سپاه امام رضا(ع) استان خراسان رضوی در بخش دیگری از مراسم بیان کرد: دشمن تلاش می‌کند در فضای مجازی سعی می‌کند مردم را از انقلاب پشیمان کنند.

حجت‌الاسلام سیدمحمد حسینی با اشاره به اینکه مدیران کل اگر نمی‌توانند مشکلات مردم را حل کنند با مردم هم‌نفس شوند و رو در رو صحبت کنند، بیان کرد: کاربردی‌تر صحبت کنید و قوانین و ضوابط برای این است که کاری انجام شود و اگر ما را به جایی رساند مقدس می‌شود و اگر دست و پای ما را گرفت باید این قانون را بشکنید.

وی در خاتمه با بیان اینکه شیب توجه مسؤولان از بالای شهر باید به حاشیه شهر برده شود، گفت: خروجی کار ما باید این باشد که در هر پهنه‌ای بتوانیم دست چند کارآفرین را بگیریم.

در منطقه فضای سبز کم و تراکم بالایی داریم

شهردار منطقه چهار مشهد در بخش دیگری در پاسخ به مطالبات مردمی گفت: متاسفانه آب‌های خاکستری وارد کانال می‌شود و بوی بدی ایجاد می‌شود که ما آهک می‌ریزیم و شست‌وشو می‌دهیم ولی باید این فاضلاب جمع‌آوری شود و ما این مشکل را نتوانستیم حل کنیم.

غلامرضا غلامی ادامه داد: جمعه‌بازار به لحاظ اقتصادی برای محله بد نبود ولی یکی از معضلات این است کن در حریم است و در محدوده خدماتی شهرداری نیست و ما اجازه ورود نداریم و دست سازمان میادین است.

وی در رابطه با پل انتهای پنجتن به سمت جمعه بازار بیان کرد: پل حاضر شده و باید خطوط فشار قوی برق جابه‌جا شود تا تمام شود و مجموعه آبی شهید قربانی امروز به پایان رسید و پیش‌بینی ما این است که با ۲۳ میلیارد تمام شده و به بهره‌برداری برسد.

شهردار منطقه چهار مشهد با بیان اینکه برای پل هوایی با سازمان میادین نامه‌نگاری کرده و مسأله پیگیری می‌کنیم، افزود: زمین‌های خالی زیادی داریم که در طرح تفصیلی به صورت خدماتی تعیین شده و مالک می‌تواند اینجا مسجد، مدرسه و بیمارستان بسازد که چون سودآور نیست استقبال نمی‌شود.

غلامی ضمن بیان اینکه فضای سبز کمی در منطقه داریم و تراکم بسیاری داریم، خاطرنشان کرد: سرانه فضای سبز ما پنج و نیم متر است که کمترین سرانه را داریم که به دلیل تراکم بالا است.

مشکلات محله پنجتن

امام جماعت مسجد صاحب‌الزمان در بخش دیگری در این نشست به نمایندگی از مردم محله پنجتن در بیان مشکلات این محله گفت: در محله پنجتن بیش از ۷۰ خانواده شهید مدافع حرم و ۳۰۰ شهید دفاع مقدس داریم که باعث افتخار است و مشارکت مردم در برنامه‌های فرهنگی و سیاسی که نیاز انقلاب است، بالا است.

حجت‌الاسلام مرتضی شاهمرادی در ادامه عنوان کرد: نخبه‌های علمی و رتبه‌های تک رقمی در این محله در زمبنه‌های ورزشی و فرهنگی و علمی داریم ولی متاسفانه یکی از دغدغه‌های مردم این است نخبه‌های ما خیلی حمایت نمی‌شوند.

وی در بیان مشکلات اساسی محله پنجتن، اضافه کرد: مشکل اول طرح اگو است که در پنجتن ۴۰ متوقف شده و مشکل عدم روشنایی را در اکثر خیابان‌ها داریم و یکی دیگر از مشکلات بوی بد فاضلاب در مسیر پنجتن است.

امام جماعت مسجد صاحب‌الزمان در ادامه مطرح کرد: جمعه بازار را بدون زیرساخت به محله ما آوردند و یک پل کوچک در انتهای پنجتن داریم که حدود دو سال است آغاز شده ولی به بهره‌برداری نرسیده است و خیابان بعد از پل دست‌اندازهای نامناسبی دارد و ترافیک روز جمعه بسیار زیاد است.

حجت‌الاسلام شاهمرادی با اشاره به اینکه بیمارستان و درمانگاهی که حدود چهار سال است کلنگ آن خورده و توسط ستاد ساماندهی ساخته خواهد شد، بیان کرد: ما در منطقه دو بانک دولتی داریم و هر دو صادرات است و صندوق داریم که مطمئن نیست و بانک دیگری جز صادرات نداریم.

وی با اشاره به اینکه مجموعه آبی شهید قربانی حدود پنج سال کلنگ خورده ولی سی درصد هم پیشرفت نداشته، تشریح کرد: از دیگر معضلات ما پل هوایی است که دو پا در محله داریم و پله‌های آن بسیار خراب است و آسانسور و پله برقی ندارد و زمین‌های خالی اگر فضای سبز شود خوب است چرا که کمبود فضای سبز داریم.

مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک مشهد در ادامه نسبت به ادعای مطرح شده درباره پایین بودن سطح معلمان این محله مطرح کرد: در منطقه ۷ معلم با مدرک دکترا داریم که چهار تای آن در پنجتن هستند.

سیدرضا خاتم‌پور نسبت به دریافت هزینه از دانش‌آموزان گفت: برابر دستورالعمل‌های ابلاغی گرفتن هزینه از دانش‌آموزان خلاف است ولی اجازه داده شده به صورت اختیاری پول بگیرند که ما هشت مدیر را به دلیل پول اجباری گرفتن اخراج و ۱۴ مدیر را توبیخ کردیم.

وی در رابطه با کمبود مدارس در محله اظهار کرد: میانگین کلاس‌های شهری کشور ۲۲ دانش‌آموز و در مشهد ۳۰ دانش‌آموز و در حاشیه شهر ۳۴ دانش‌آموز است ولی در چهار سال گذشته هشت مدرسه ساختیم که چهار مورد از آن در پنجتن است.

گفتنی است، در این نشست، تعدادی از مردم به نمایندگی از مردم محله پنجتن به بیان مشکلات این محله پرداختند و مدیران به این مطالبات مردمی پاسخ دادند.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.