یزد - سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی استان ازبستری شدن بیش از۶۰۰ بیمارمشکوک به کووید ۱۹ در بیمارستان های استان خبر داد و گفت : مردم دستورالعمل بهداشتی را جدی بگیرند.

بستری شدن  بیش از۶۰۰ بیمار کرونایی در یزد

به گزارش خبرنگارقدس آنلاین ، ابراهیم سلمانی در گفتگو با خبرنگاران درخصوص آخرین وضعیت بیماران کرونایی در استان اظهارداشت: هم اکنون بیش از ۵۳۸ بیمارمشکوک به کووید ۱۹ دربیمارستان های استان بستری هستند که از این تعداد ۱۱۵ نفردر بخش مراقبت های ویژه بستری هستند.

وی افزود : موج سوم کرونا در یزد سیر صعودی داشته و هم اکنون ۵۶ بیماردر بخش اورژانس بیمارستان ها منتظر تعیین تکلیف و خالی شدن تخت هستند .

 سلمانی تصریح کرد : وضعیت بیماری کرونا در استان بحرانی است و بستری شدن در بیمارستان ها به صورت خانوادگی بوده و این نشان دهنده برگزاری دورهمی های خانوادگی است .

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی استان گفت : با توجه به شیوع موج سوم بیماری و علی رغم تاکید بسیار کادر درمان ، بازهم برخی افراد  به دستورالعمل های بهداشتی توجه نمی کنند.

استانداریزد هم با ابراز نگرانی از وضعیت قرمز استان در صفحه شخصی خود نوشت: متاسفانه دورهمی های خانوادگی عامل اصلی شیوع کرونا در استان بوده و همچنان بخشی ازمردم به این مسئله بی توجه هستند.

 محمدعلی طالبی افزود: با اوج گیری کرونا دراستان از هفته گذشته عمل های عادی در تمام بیمارستان ها ی استان متوقف شده و بخش خصوصی هم برای کنترل بیماری، به کمک کادر درمان آمده است .

وی تصریح کرد : حالابا عبور ازهمه رکوردهای قبلی در خصوص آماربستری شدن ، ایجاد بیمارستان صحرایی در دستورکار است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.