مدیرعامل شرکت توسعه بین‌المللی صنعت گردشگری پدیده گفت: دو هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال از دیون این شرکت به افراد حقیقی و حقوقی تاکنون تسویه شده است.

۲۵۰۰ میلیارد ریال از دیون شرکت پدیده شاندیز تسویه شده است

به گزارش قدس آنلاین، "نیما ملایی" در نشست فوق‌العاده مجمع عمومی عادی شرکت توسعه بین‌المللی صنعت گردشگری پدیده، در شهر شاندیز گزارش داد: همچنین وفق دادنامه قضایی و مطابق دستور دادگستری "تسویه تسهیلات معوق شرکت پدیده به نظام بانکی" از طریق تهاتر با سهام توسعه و ابنیه این شرکت صورت گرفته است. 

وی در ادامه ارائه گزارش هیات‌ مدیره و بازرس قانونی شرکت پدیده و تصویب صورتهای مالی سال مالی منتهی به ۲۹ اسفند ۱۳۹۸ افزود: "اجرای احکام قضایی مبنی بر رد مال محکومان پرونده شرکت پدیده، برگزاری مجامع شرکت توسعه و انتخاب اعضای هیات مدیره توسط سهامداران پس از چند سال تعویق، درج نماد شرکت اصلی پدیده در فرابورس و انجام معاملات سهام" از دیگر اقدامات صورت گرفته در این دوره مالی هستند.
مدیرعامل شرکت توسعه بین‌المللی صنعت گردشگری پدیده همچنین به تغییرات عمده در فعالیت این شرکت در پی اجرای دادنامه دستگاه قضایی اشاره و بیان کرد: سود و زیان ناخالص شرکت پدیده در پایان سال مالی ۱۳۹۸ به میزان پنج هزار و ۹۵۰ میلیارد ریال و سود تلفیقی آن پنج هزار و ۹۱۰ میلیارد ریال ثبت شد.
وی همچنین به افزایش نرخ بازده داراییها و نرخ بازده حقوق صاحبان سهام گروه شرکتهای پدیده در همین دوره مالی اشاره و بیان کرد: سهامداران برخوردار از افزون بر یک درصد کل سهام شرکت پدیده در انتهای سال ۱۳۹۸ شامل "بانک صادرات" با مالکیت ۱۶.۹ درصد، "موسسه ملل" با ۴.۵ درصد سهام و "موسسه پشتیبانی سهام" با یک درصد از کل سهام شرکت پدیده بودند که در مجموع ۲۲.۴ درصد از کل سهام این شرکت را در اختیار دارند.  

ملایی گفت: بقیه سهامداران شرکت پدیده شاندیز که هر کدام کمتر از یک درصد سهام این شرکت را در اختیار دارند نیز در دوره مالی منتهی به پایان سال ۱۳۹۸ در مجموع مالک ۷۷.۶ درصد کل سهام این شرکت بودند.

وی افزود: هم‌اینک در زمان ارائه گزارش هیات‌ مدیره و بازرس قانونی شرکت پدیده مربوط به سال مالی منتهی به پایان سال ۱۳۹۸ در پی معاملات صورت گرفته در بازار سرمایه تغییراتی در مالکیت میزان سهام این شرکت رخ داده که بر اساس آن سهم بانک صادرات از کل سهام پدیده به ۱۴.۴ درصد رسیده لذا در مجموع سهم دیگر سهامداران این شرکت به ۸۰ درصد افزایش یافته است.

مدیرعامل شرکت توسعه بین‌المللی صنعت گردشگری پدیده ادامه داد: بر اساس صورتهای مالی و بهای دفتری در پایان سال ۱۳۹۸ جمع ارزش داراییهای شرکت توسعه پدیده دو هزار و ۲۲۵ میلیارد تومان و داراییهای تلفیقی گروه شرکتها چهار هزار میلیارد تومان بود.

وی گفت: سرمایه ثبت شده شرکت توسعه پدیده نیز حدود ۵۲ میلیارد تومان، جمع حقوق صاحبان سهام در همین شرکت دو هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان و در تلفیق گروه شرکتهای پدیده دو هزار ۲۰۰ میلیارد تومان است.

ملایی همچنین اخذ مصوبه سران قوا را در خصوص تجمیع همه دعاوی حقوقی در مورد گروه شرکتهای پدیده شاندیز در محل دادستانی دادگستری‌کل خراسان رضوی برای چابک‌سازی و اجرایی شدن احکام در کوتاه کردن زمان، مفید توصیف و بیان کرد: در قالب سیاستهای تامین مالی شرکت پدیده "فروش اموال مازاد، انتشار اوراق تامین مالی، وصول مطالبات از اشخاص حقیقی و حقوقی، تهاتر بدهیها، اجاره املاک، فروش سهام شرکتهای فرعی، ایجاد منابع درآمدی جدید، افزایش سرمایه از محل سود انباشته، اخذ تسهیلات بانکی و پیگیری امکان اخذ مشارکتهای خارجی" در دستور کار قرار دارند. 


منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.