رییس اداره غله و خدمات بازرگانی تربت‌حیدریه با تکذیب گران شدن نان در این شهرستان گفت: هیچ تغییری در سهمیه و نرخ آرد واحدهای خبازی‌ دولتی و نیمه دولتی شهرستان اعمال نشده و کمبودی نیز در حوزه گندم و آرد وجود ندارد.

قیمت آرد نانوایی‌های تربت‌حیدریه تغییر نکرده است

به گزارش قدس آنلاین، سید وحید سیدالحسینی، اظهار کرد: دولت در چند روز گذشته نرخ خرید هر کیلو گندم برای سال ۱۴۰۰ را ۴۰ هزار ریال اعلام کرد و این امر باعث شد نرخ گندم در بازار آزاد افزایش یابد و واحدهای خبازی که بدون پروانه و سهمیه مشعول فعالیت هستند، با خرید گندم و آرد از بازار آزاد، قیمت نان‌ تولیدی خود را افزایش دادند.

وی ادامه داد: واحدهای خبازی فاقد پروانه، هیچگونه آرد سهمیه‌ای از شرکت غله و خدمات بازرگانی دریافت نمی‌کنند و ناچارند گندم یا آرد مورد نیاز خود را از بازار آزاد تهیه کنند و همین امر نیز باعث شده نرخ نان خود را افزایش دهند.

رییس اداره غله و خدمات بازرگانی با بیان اینکه مردم نباید به شایعات توجه کنند، گفت: با توجه به آغاز فصل برداشت زعفران و احتمال افزایش مصرف نان برای مزارع، با رایزنی اداره کل غله و بازرگانی استان، سهمیه‌ای مازاد با هماهنگی اتحادیه نانوایان اختصاص خواهد یافت تا کمبودی در این زمینه احساس نشود.

وی شمار نانوایی‌های شهرستان تربت‌حیدریه را ۲۲۰ واحد ذکر کرد و افزود: از این تعداد ۶۰ واحد نیمه دولتی است، ضمن آنکه مشکلات حدود ۳۰ واحد نانوایی که در حاشیه شهر بدون پروانه و سهمیه فعالیت دارند احصا و به دستگاه‌های ذیربط ارجاع شده تا در آینده نزدیک با ارایه یک راهکار اساسی، ساماندهی شوند.

سیدالحسینی ادامه داد: در انبارها و سیلوهای ذخیره سازی تربت‌حیدریه به اندازه کافی و مورد نیاز، گندم ذخیره سازی شده و جای هیچپونه نگرانی در این زمینه نیست.

مهدی شیبانی مدیر جهاد کشاورزی بخش جلگه رخ تربت‌حیدریه نیز گفت: امسال از ۱۰ هزار و ۹۵۰ هکتار سطح زیرکشت گندم آبی و دیم این منطقه، بیش از ۲۴ هزار تن از این محصول برداشت شده است.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.