رییس بیمارستان تخصصی کودکان اکبر در مشهد از راه‌اندازی نخستین کلینیک توان بخشی دولتی ویژه کودکان در این مرکز خبر داد.

کلینیک توان بخشی ویژه کودکان در مشهد راه‌اندازی شد

به گزارش قدس آنلاین، دکترسیدعلی جعفری گفت: کلینیک توانبخشی در این مرکز درمانی آماده ارائه خدمت به کودکان بیماری است که می توانند با خدمات توان بخشی از توانایی های بالقوه خود بهتر استفاده کنند.

وی افزود: این کلینیک آماده ارائه خدمت به تمام مراجعین به خصوص بیماران خاص و صعب العلاج است و کودکان مبتلا به EB، CF، اوتیسم و SMA از جمله بیمارانی هستند که می‌توانند از خدمات این مرکز استفاده کنند.

رییس بیمارستان تخصصی کودکان اکبر مشهد با بیان اینکه در برخی کودکان مشکلات اولیه بدو تولد مانند بیماریهای متابولیک زمینه ای، ارثی، نورولوژی باعث محدودیتهایی برای کودک می‌شود ادامه داد: این بیماری ها موجب می‌شود کودک نتواند عملکرد مطلوبی را از نظر هوشی، حرکتی و کلامی  داشته باشد اما با پیشرفت تکنولوژی می‌توان برخی از توانایی‌های را که قابلیت برگشت دارند به کودکان برگرداند.
وی با بیان اینکه در آینده نزدیک مرکز جامع تکامل کودکان اقدامات درمانی و اصلاحی را برای کودکان در بیمارستان اکبر ارائه خواهد کرد ، گفت: در این مرکز جامع تکامل خدمات فیزیوتراپی برای کودکان به منظور بازگشت توانایی عضلانی اسکلتی ارائه می‌شود و علاوه بر آن به بیمارانی که تاخیر ذهنی و مغزی نداشته باشند یا بعد از اعمال جراحی ارتوپدی دچار عدم توانایی شدند با تجهیزات موثر در این حوزه یاری می‌کنیم.
جعفری افزود: در حوزه کار درمانی، کودکانی که تاخیر تکامل دارند یا مشکلات گفتار درمانی در رده سنی اطفال دارند، درمان می‌شوند زیرا مشکلات حوزه گفتار درمانی منجر به ضعف در تکامل اجتماعی و هوشی کودک می‌شود.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.