مسوول گروه هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: با آغاز ماه ربیع الاول و کمکهای حمایتی مخاطبان و نهادهای متولی، سالن‌های تئاتر و نگارخانه‌های مشهد جان دوباره می‌گیرند.

سالن‌های تئاتر و نگارخانه‌های مشهد جان دوباره می‌گیرند

به گزارش قدس آنلاین، جواد روشندل اظهار کرد: هم اینک از ۶ سالن تئاتر مربوط به بخش دولتی و غیردولتی در مشهد، پردیس تئاتر مستقل یک تئاتر را در حال اجرا دارد که با رعایت کامل پروتکلهای بهداشتی و استفاده از ۵۰ درصد ظرفیت سالن برای حضور مخاطبان انجام می‌شود.

وی ادامه داد: از سوی دیگر سه تئاتر مربوط به گروه‌های نمایش مشهد نیز توسط شورای نظارت بر نمایش اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی در مرحله بازبینی قرار دارد که نتیجه امکان نمایش آن در سالنهای تئاتر به زودی اعلام می‌شود.

مسوول گروه هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: ۳۳ نگارخانه مشهد نیز فعالیت خود را آغاز کرده‌اند و نمایشگاه‌هایی را در دست برگزاری دارند.

وی افزود: براساس مصوبه کمیسیون فرهنگی معاونت فرهنگی – اجتماعی شهرداری مشهد، قرار است برپایی نمایشگاه‌ها در نگارخانه‌ها و اجرای تئاتر در سالنها از طریق خرید خدمت، مورد حمایت مالی قرار گیرند تا به رونق و از سرگیری مجدد کسب و کارهای فرهنگی کمک شود.

روشندل ادامه داد: براساس این مصوبه به ازای برپایی هر نمایشگاه در نگارخانه‌های مشهد، شهرداری با پرداخت مبلغی به آن نگارخانه به رونق فعالیتش کمک می‌کند.

وی گفت: همچنین شهرداری به ازای هر تئاتر که در سالنهای بخش خصوصی اجرا می‌شود، بهای بلیت ۳۰ درصد از ۵۰ درصد ظرفیت صندلیهای سالن را به کارگردان آن نمایش پرداخت می‌کند تا این بلیت به صورت رایگان در اختیار دعوت شدگان شهرداری قرار گیرد.

مسوول گروه هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی افزود: در تلاش هستیم در دوران شیوع ویروس کرونا فاصله بین مردم و رویدادهای هنری را با رعایت پروتکلهای بهداشتی و تامین سلامت مردم کم کنیم.

وی ادامه داد: با این حال از آنجا که رکن اصلی دیدن تئاتر، حضور مخاطب است با توجه به کاهش ظرفیت سالنهای تئاتر برای حضور مخاطب و ملاحظه مردم به سبب شیوع کرونا، استقبال مردم از تئاتر نسبت به گذشته به یک سوم کاهش یافته است. 

روشندل گفت: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در سال جاری رویکرد حمایت محور را جایگزین رویکرد رویداد محور کرده و در قالب پرداخت تسهیلات به آسیب دیدگان بخشهای فرهنگی و هنری ناشی از شیوع کرونا، حمایتهای موردی و استفاده از ظرفیت تبصره ۱۸ قانون بودجه امسال در تلاش برای استمرار فعالیتهای فرهنگی و هنری در کشور است.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.