وزیر امور خارجه روسیه در نشست مجازی شورای امنیت سازمان ملل درباره امنیت خلیج فارس گفت سیاست‌های یکجانبه در منطقه خلیج فارس مسدود بوده و سیاست تهدید علیه یک طرف اشتباه و خطرناک است.

لاوروف: سیاست تهدید علیه یک طرف در خلیج فارس اشتباه و خطرناک است

به گزارش قدس آنلاین، «سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه روز سه‌شنبه گفت که منطقه خلیج فارس گرفتار گرایش‌های خطرناکی برای بی‌ثباتی است و از شورای امنیت سازمان ملل خواست تا تحولات در این منطقه را زیر نظر داشته باشد.

وی که در نشست مجازی شورای امنیت سازمان ملل درباره اوضاع در خلیج فارس صحبت می‌کرد، افزود: «تضمین آرامش در منطقه خلیج فارس موضوع مهمی برای تمام جامعه بشری به شمار می‌آید. به همین دلیل اعتقاد داریم که این موضوع باید تحت نظر دائم از سوی شورای امنیت سازمان ملل باشد که مسئول تضمین صلح و امنیت در جهان است».

وزیر امور خارجه روسیه در ادامه گفت: «مسیر ایجاد ساختاری امن در منطقه خلیج فارس هرگز آسان نخواهد بود».

لاوروف اضافه کرد: «از سناریوی بدتر در خلیج فارس پس از بروز نگرانی‌هایی درباره جنگ گسترده جلوگیری شد اما وضعیت در خلیج فارس همچنان شکننده است».

وی گفت: «سیاست‌های یکجانبه در منطقه خلیج فارس مسدود بوده و سیاست تهدید علیه یک طرف اشتباه و خطرناک است».

«آنتونیو گوترش» دبیر کل سازمان ملل نیز در این نشست مجازی سخنرانی کرد و از تمامی طرف‌ها در منطقه خلیج فارس خواست که به کاهش تنش پرداخته و گام‌هایی را برای ایجاد اعتماد بردارند.

وی اضافه کرد که سازمان ملل به تلاش‌ها برای کاهش تنش در منطقه خلیج فارس ادامه می‌دهد و این نهاد بین‌المللی آماده برگزاری گفت‌وگویی منطقه‌ای است.

این مقام سازمان ملل از تلاش‌های کویت برای حل اختلافات در میان کشورهای حاشیه خلیج فارس نیز قدردانی کرد.

عصر امروز نشست شورای امنیت سازمان ملل با نام «حفظ صلح و امنیت بین‌المللی: بازبینی جامع اوضاع در خلیج فارس» آغاز به کار کرد.

این نشست با هدف تحلیل افزایش بالقوه تنش‌ها در منطقه خلیج فارس و راه‌های کاهش آن برگزار شد. 

این نشست توسط روسیه که از ماه جاری ریاست دوره‌ای شورای امنیت سازمان ملل را برعهده دارد برگزار شده است.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.