۲۹ مهر ۱۳۹۹ - ۲۲:۰۵
کد خبر: 724727

وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد: مسکو قویا اتهامات مربوط به حملات سایبری که آمریکا متوجه روسیه کرده را رد می‌کند و آنها را بی‌اساس می‌داند.

واکنش روسیه به اتهامات آمریکا

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد: مسکو اظهارات آمریکا مبنی بر اینکه مدعی شده است که سرویس‌های ویژه روس در سازماندهی تعدادی از حملات سایبری مشارکت داشته‌اند کاملاً رد می‌کند.

ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه در رابطه با اتهامات ایالات متحده علیه روسیه در حملات سایبری گفت که سازمان‌های دولتی روسیه با فعالیت‌های مخرب در اینترنت هیچ ارتباطی ندارند.

روز دوشنبه وزارت دادگستری آمریکا اتهامات هکری علیه شش روس برای دخالت در گسترش ویروس کامیپوتری NotPetya در سال ۲۰۱۷، مطرح کرد. در این اتهامات به طور خاص گفته شد که شش روس قصد داشتند با هدف حمایت از تلاش‌های مقامات روسیه برای تضعیف، تلافی جویی یا ایجاد بی‌ثباتی در رابطه با اوکراین (حملات سایبری به شبکه های انرژی)، گرجستان، انتخابات فرانسه، بازی های المپیک در کره جنوبی و تلاش‌های جامعه جهانی برای پاسخگویی روسیه در مورد استفاده از عامل عصبی "نوویچوک" اقدام کنند. گفته شده این افراد کارمندان اداره اطلاعات روسیه هستند.

تقریباً در همان زمان نیز وزارت خارجه انگلیس اعلام کرد که احتمالا بخش اطلاعات روسیه نیز تدارک حمله سایبری به برگزارکنندگان بازی‌های المپیک توکیو پیش از آنکه این بازی‌ها به تعویق بیفتند، دیده بود.

گفته می‌شود اهداف شامل برگزارکنندگان بازی‌ها، خدمات تدارکاتی و حامیان مالی آنها بوده است. این وزارتخانه ادعا می‌کند که اطلاعات ارتش روسیه در جریان بازی‌های المپیک زمستانی و پارالمپیک ۲۰۱۸ کره جنوبی در حملات سایبری نقش داشته است.

انتهای پیام

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.