رئیس عقیدتی سیاسی فرماندهی انتظامی خراسان رضوی گفت: تعامل سازنده پلیس استان در بخش درون سازمانی و برون سازمانی با معیار «پلیس رضوی» سبب ایجاد اقتدار، امنیت مطلوب و ارتقای نظم و انضباط اجتماعی در خراسان رضوی شده است.

«پلیس رضوی»؛ عامل ایجاد اقتدار و امنیت مطلوب خراسان رضوی

احمد فیاض

رئیس عقیدتی سیاسی فرماندهی انتظامی خراسان رضوی گفت: تعامل سازنده پلیس استان در بخش درون سازمانی و برون سازمانی با معیار «پلیس رضوی» سبب ایجاد اقتدار، امنیت مطلوب و ارتقای نظم و انضباط اجتماعی در خراسان رضوی شده است.

به گزارش خبرنگار ما؛ همزمان با هفته گرامیداشت نیروی انتظامی، رئیس عقیدتی سیاسی فرماندهی انتظامی خراسان رضوی در گفت‌وگوی اختصاصی با قدس ضمن اشاره به نحوه شکل‌گیری سازمان عقیدتی سیاسی ناجا به تشریح فعالیت‌های این سازمان در استان پرداخت. حجت‌الاسلام علیرضا رامیار با تبریک فرارسیدن هفته ناجا به دلاورمردان پلیس استان، اظهار کرد: بر اساس فرمان امام خمینی(ره) در ابتدا نهادی به عنوان عقیدتی سیاسی در سپاه راه‌اندازی شد و امروز این نهاد در تمامی نیروهای مسلح به عنوان سازمان، حضور فعال دارد. در نیروی انتظامی هم، ارائه خط مشی مکتبی، نظارت بر اجرای موازین اسلامی و مقررات و تعیین صلاحیت مکتبی، آموزش عقیدتی و سیاسی، توجیه سیاسی، ارتقای سطح معنوی و دینی کارکنان، تعمیق دینداری، توسعه بصیرت و انجام امور فرهنگی - تبلیغی و... بر عهده این نهاد قرار داده شده است.

رئیس عقیدتی سیاسی ناجای استان خاطرنشان کرد: اداره عقیدتی سیاسی ناجا، به طور مستقیم زیر نظر مقام معظم رهبری است و مسئولان آن نیز از سوی ایشان تعیین می‌شوند. این امر بیانگر اهمیت نقش عقیدتی سیاسی در پلیس است و این پیوند با ولایت وفقیه مایه مباهات است. بر اساس رهنمودهای فرمانده معظم کل قوا دو اصل «رفتار حکیمانه» و «برخورد حکیمانه» از جمله خط مشی‌های اساسی ماست تا علاوه بر رعایت قانون و ایجاد نظم و انضباط شهری، اقتدار پلیس نیز تأمین شود.

وی با اشاره به رسالت‌ها و مأموریت‌های پلیس تصریح کرد: بیش از ۲۰۰ مأموریت مهم و حساس برای پلیس تعریف شده و به جرئت می‌توان گفت هیچ سازمانی به اندازه پلیس تا این حجم مأموریت و وظیفه سازمانی ندارد. در عین حال با وجود آسیب‌پذیری‌های احتمالی ناشی از تعدد این مأموریت‌ها اما موفق شده‌ایم پلیس در تراز انقلاب اسلامی تربیت کرده و با بهره‌مندی از فرهنگ و معارف رضوی؛ پلیس رضوی به زائران و مجاوران امام رضا(ع) معرفی کنیم. به برکت حضور آستان قدس رضوی موفق شدیم تا یکی از بهترین پلیس‌های کشور مطرح باشیم و اقدام‌های اخیر پلیس در کنترل و مدیریت حوادث اخیر (تشییع جنازه یکی از هنرمندان) که بدون هر گونه تنش و سوء استفاده‌ای همراه با حفظ نظم و انضباط روانی جامعه صورت پذیرفت؛ گواه همین امر است.

حجت‌الاسلام علیرضا رامیار در تحقق پلیس رضوی اظهار کرد: برای تحقق پلیس رضوی به عنوان یک طرح خلاقانه اقدام به طرح ایجاد کلانتری‌های نمونه مکتبی کرده و بر اساس معیارهای پلیس در تراز انقلاب اسلامی این کلانتری‌ها به افکار عمومی معرفی می‌شوند. البته با توجه به اینکه مشهدالرضا(ع) به عنوان پایتخت معنوی ایران اسلامی و یکی از مهم‌ترین شهرهای زیارتی جهان اسلام و دنیا مطرح است بنابراین به مقوله پلیس رضوی، نگاه جهانی داریم تا حتی برای پلیس سایر کشورها نیز الگو باشیم. این الگو بر اساس سیره و فرهنگ رضوی است که بایستی در پلیس رضوی نهادینه شود.

رئیس عقیدتی سیاسی فرماندهی انتظامی خراسان رضوی با اعلام آمادگی مراکز مشاوره‌ای پلیس برای ایجاد امنیت روحی و روانی شهروندان و کاهش آسیب‌های اجتماعی خاطرنشان کرد: مراکز مشاوره پلیس که در تمامی کلانتری‌ها ایجاد شده با بهره‌مندی از بهترین و خبره‌ترین مددکاران اجتماعی و روان‌شناسی و تربیتی آماده ارائه خدمات مشاوره‌ای به زائران و مجاوران است. البته برای نقش نظارتی مردم نیز اهمیت ویژه‌ای قائلیم و خود را از نقدهای سازنده مصون نمی‌دانیم و همواره آماده دریافت انتقادها و پیشنهادهای سازنده از جمله توسط ۱۹۷ هستیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.