بوشهر- درحالی‌که هنوز خبرهای مربوط به «برق امید» در رسانه‌ها بسیاری از مصرف‌کنندگان را به امید کاهش قیمت‌ها و برخورداری از تخفیفات ویژه چشم‌انتظار و امیدوار گذاشته است اما افزایش تعرفه‌های مصرفی قبوض برق در بوشهر بسیاری از مردم را به تعجب و البته و طی روزهای گذشته به اعتراض واداشته است.

«برق» مردم بوشهر را گرفت

قدس آنلاین-گروه استان ها: به گزارش خبرنگار قدس آنلاین صدور آخرین قبوض برق در استان بوشهر در این دوره در فضای مجازی بازتاب زیادی داشته و به عقیده بسیاری از مشترکین خانگی اشتباه رخ‌داده است.

به گفته مردم، افزایش مصرف برق به دلیل گرمای شدید تابستان در استان قابل‌انتظار است، اما چند برابر شدن نرخ آن غیرطبیعی و پرداخت آن برای بسیاری دشوار است.

تلخ‌کامی مردم با قبض برق

شکایت‌های مطرح‌شده مبنی برافزایش قابل‌تأمل بهای برق مصرفی برخی از شهروندان استان، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر را بر آن داشت تا با تشکیل جلسه‌ای با حضور مدیران شرکت توزیع نیروی برق و دستگاه‌های نظارتی و قضایی مسئله را پیگیری کنند.

در این جلسه مصوب شد به‌منظور رسیدگی به اعتراض‌های شهروندان در مورد افزایش بهای برق مصرفی، شرکت توزیع نیروی برق علاوه بر معرفی سامانه‌ای برای دریافت شکایت‌های غیرحضوری، پیشخوان ویژه‌ای نیز برای پیگیری قبوض برق شهروندان اختصاص یابد.

مجید خورشیدی گفت: در روزهای اخیر شاهد ابراز نارضایتی‌هایی از سوی شهروندان در فضای عمومی و مجازی از افزایش بهای مصرف برق در فیش‌های جدید هستیم که بیشتر گلایه‌ها در مورد احتمال خطای محاسباتی در مصرف برق عنوان‌شده است.

معاون استاندار بوشهر اضافه کرد: لازم است افزایش بهای مصرف برق در فیش‌های جدید به‌صورت جدی رسیدگی و دلایل افزایش هزینه برق مصرفی بیان شود تا کام مردم با قبض‌های برق تلخ نشود.

وی از شرکت توزیع نیروی برق خواست شیوه محاسبه هزینه برق مصرفی شهروندان را به‌صورت گسترده و شفاف، اطلاع‌رسانی کند تا شهروندان خود با محاسبه هزینه‌های برق مصرفی، علاوه بر مدیریت مصرف، قادر به شناسایی خطای احتمالی در فیش‌های برق باشند.

افزایش چراغ خاموش

مسئولان استان بوشهر در حالی برای التیام مشکلات مردم قول بازبینی و رسیدگی به قبوض را می‌دهند که در روزهای اخیر عضو هیئت‌رئیسه مجلس، از افزایش چراغ خاموش قیمت برق انتقاد کرد و گفت: قبوض برق برخی خانواده‌ها در سال جاری نسبت به همان دوره مشابه در سال ۹۸، حدود ۶۰ درصد گران‌تر شده است.

حسینعلی حاجی دلیگانی در همین رابطه اظهار کرد: مجلس باید به موضوع گرانی بی‌ضابطه برق ورود کند و وزیر نیرو نیز باید پاسخگوی افزایش چند برابری قیمت برق باشد.

به گفته این نماینده، علی‌رغم اینکه یارانه مردم طی ۱۰ سال رشدی نداشته، قیمت برق افزایش چشم‌گیری یافته است.

حاجی‌دلیگانی، بابیان اینکه دولت نباید در افزایش قیمت خدمات پیش‌قدم باشد، تصریح کرد: هرچند وزیر نیرو مدعی شده که قیمت برق بیش از ۷ درصد گران نخواهد شد؛ اما بر اساس گزارش‌های رسیده، شاهد افزایش چند برابری قیمت برق هستیم، به‌گونه‌ای که به‌طور مثال هزینه برق خانواده‌ای پیش‌ازاین ۲۵ هزار تومان بود؛ اما در حال حاضر با مصرف مشابه به ۱۵۰ هزار تومان رسیده است؛ پس دولت باید پول اضافه دریافت شده را به مردم بازگرداند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.