مسوول واحد ذخیره‌سازی گاز مخازن شوریجه در منطقه عملیاتی خانگیران سرخس واقع در شمال شرق خراسان رضوی گفت: از ابتدای امسال تاکنون میزان ذخیره‌سازی گاز طبیعی این واحد نسبت به مدت مشابه پارسال ۴۰ درصد بیشتر شده است.

ذخیره‌سازی گاز در میدان خانگیران خراسان رضوی افزایش یافت

به گزارش قدس آنلاین، رحیم وقاری  افزود: از ابتدای امسال، مقدار یک میلیارد و ۷۴۰ میلیون متر مکعب گاز شیرین در مجتمع ذخیره سازی و مخزن شوریجه ذخیره شده است. این ذخیره سازی که با هدف ذخیره گاز شیرین در فصل گرما و برداشت در فصل سرما انجام می‌شود طی سالهای اخیر نقش بسزایی در تامین گاز فصل زمستان شبکه شمال و شمال شرق کشور ایفا کرده است.

وی ادامه داد: در حال حاضر امکان تزریق ۱۳ میلیون متر مکعب گاز در روز با سه ردیف کمپرسور فراهم است که سه میلیون بیش از ظرفیت اسمی است، ضمن اینکه با همت متخصصان و مهندسان داخلی صرفه جویی قابل توجهی در هزینه تعمیرات و خرید قطعات این تجهیزات شده است.

مسوول واحد ذخیره‌سازی مخازن در میدان گازی خانگیران گفت: هم‌اینک در پی اجرای برنامه‌های تعمیراتی و بهره‌برداری توربوکمپرسورهای تزریق مخازن شوریجه در بهترین وضعیت خدمت و پایداری قرار دارند. 

وی افزود: بر این اساس تا پایان آبان ماه میزان ذخیره گاز در مخازن شوریجه میدان گازی باجگیران به دو میلیارد متر مکعب می‌رسد که نویدبخش تامین بهنگام و پایدار سوخت زمستانی مورد نیاز مشترکان گاز در استانهای خراسان شمالی، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، گلستان، مازندران و سمنان است. 

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.