اعضای دو باند کپی کارت بانکی و جعل کارتهای شناسائی با تلاش پلیس فتای خراسان رضوی دستگیر شدند.

دستگیری اعضای دو باند کپی کارت بانکی و جعل کارتهای شناسائی در خراسان رضوی

به گزارش قدس آنلاین، رئیس پلیس فتا خراسان رضوی گفت : در پی اعلام شکایت جمعی از شهروندان به پلیس فتا استان از برداشت غیر مجاز از حسابهای آنان و تشکیل بیش از بیست فقره پرونده در این زمینه کارشناسان عملیات ویژه  این پلیس با اشراف اطلاعاتی به سرنخهایی درباره فعالیت تعدادی کلاهبردار در زمینه کپی کردن کارت های مردم و دسترسی آنان به موجودی حساب افراد دست یافتند.

سرهنگ جواد جهانشیری افزود : کارشناسان پلیس فتادر این زمینه دو باند کلاهبردار متشکل از ۱۴  نفر که ۱۲ نفر آنها مرد هستند شناسایی و دستگیر کردند.

سرهنگ جواد جهانشیری در تشریح این خبر افزود : عاملان این کلاهبرداری با میانگین سنی ۲۰ تا ۲۵ سال درقالب دستفروش و ارائه خدمات در مراکزی همچون کارواش، پمپ بنزین، دست فروشی در ییلاقات مشهد با عنوان خربزه و پسته فروش زیر قیمت بازار و واحدهای عرضه لوازم بهداشتی مبادرت به کپی کارت بانکی مردم و کلاهبرداری از آنان می کردند.

وی افزود : باند اول با فعالیت یک زن و سه مرد از قرار دادن دستگاه اسکیمر یا همان کپی کننده اطلاعات کارت بانکی، بیش از ۷۰۰ میلیون تومان  از حساب مردم برداشت کرده بودند اما باند دوم با  ۵ عضو  شامل یک زن و چهار مرد قبل از برداشت هر گونه وجهی از کارت بانکی افراد دستگیر شدند.

رئیس پلیس فتا خراسان رضوی گفت : در بررسی ابزارهای رایانه ای کلاهبرداران اطلاعات  بیش از ۵۰۰  کارت بانکی افراد کشف شد.

جهانشیری در خصوص نحوه پولشویی کلاهبرداران گفت : کلاهبرداران برای خرج وجوه کم، واحدهای بدون دوربین را انتخاب و برای وجوه سنگین از طریق کارت ملی جعلی و تغییر چهره  در طلافروشی و صرافی ها  اقدام می کردند.

وی افزود : باند نخست با کلاهبرداری ۷۰۰  میلیون تومانی با سابقه سوء کلاهبرداری اینترنتی قصد خروج از کشور را داشت.

رئیس پلیس فتا خراسان رضوی گفت : تاکنون از این دو باند کلاهبرداری ۷۰۰ میلیون تومان وجه نقد ،  ۲  دستگاه اسکیمر (کپی کارت بانکی) مقادیر زیادی کارت بانکی و کارت خام و لب تاپ کشف شده است .

سرهنگ جهانشیری افزود :  توصیه پلیس به دارندگان کارت های عابر بانک وارد کردن رمز از طریق خریدار است و همچنین برای امور روزانه انتخاب کارت با موجودی حداقلی توصیه می شود.

وی به کاسبان و حجره داران نیز توصیه کرد : هرگز به افراد ناشناس اجازه ورود به پیشخوان و دسترسی به دستگاه پوز خود را ندهند.

منبع: صداوسیما

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.