نائب رئیس کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی درباره جزئیات جلسه غیرعلنی امروز مجلس و وزارت صمت و نشست روز گذشته اعضای کمیسیون صنایع و معادن با وزیر صمت توضیحاتی ارائه کرد.

در جلسه  غیرعلنی مجلس و وزیر صمت چه گذشت؟/ رد هرگونه قیمت‌گذاری دستوری در بورس کالا

قدس آنلاین؛ جلسه غیر علنی مجلس برای بررسی وضعیت اقتصادی کشور امروز در حالی برگزار می‌شود که عصر روز گذشته علیرضا رزم حسینی وزیر صمت با حضور در جلسه کمیسیون صنایع و معادت مجلس پیرامون مسائل مختلف از جمله شیوه قیمت گذاری فولاد و صنعت خودروی کشور به بحث و تبادل نظر پرداخت.

در جلسه غیرعلنی امروز مجلس شورای اسلامی که به ریاست محمد باقر قالیباف و  با حضور «علیرضا رزم حسینی» وزیر صنعت، معدن و تجارت باهدف بررسی وضعیت اقتصادی کشور برگزار شد.در این نشست درباره وضعیت اقتصادی کشور، گرانی‌های اخیر، قیمت فولاد و سیمان و خودرو بحث شده است.

نشست غیرعلنی امروز چکیده مسائل مورد بررسی قرار گرفته در جلسه روز گذشته وزیر صنعت و اعضای کمیسیون صنایع و معادن بود.

در این رابطه بخوانید: موافقت ضمنی وزیر صمت با طرح مجلس برای الزامی شدن عرضه کامل فولاد در بورس

به گفته «علی جدی» نائب رئیس کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی در جلسه روز گذشته درباره وضعیت صنعت فولاد کشور و بحث چگونگی عرضه فولاد در بورس و ساماندهی و شناسایی انبارها مورد بررسی و تبادل نظر قرار گرفت.

افزایش نظارت ها و کنترل بر بازار با کمک بسیج و سازمان حمایت/ عرضه تولیدات فولاد در بورس مورد تائید وزارت صمت

جدی افزود: بر اساس توافقی که صورت گرفت قرار شد وزارت صمت با ۱۵۰۰ نفر هم با کمک بسیج و سازمان حمایت  بحث کنترل و نظارت بر بازار را برعهده داشته باشند و این نظارت ها بیش از قبل باشد.

به گفته نائب رئیس کمیسیون صنایع مجلس ماجرای عرضه کامل تمام تولیدات صنعت فولاد در بورس و صادر کردن مازاد فولاد نیز مورد نظر و وثوق وزارت صمت قرار گرفت و قرار شد فردا(امروز) در صحن علنی مجلس مطرح شود.

جدی تاکید کرد: در جلسه امروز(چهارشنبه) محورهای جلسه یکشنبه شب با پنج عضو اقتصادی دولت مجدداً مورد تأکید قرار گرفت درباره بازار فولاد هرگونه قیمت گذاری دستوری و مداخله در مکانیزم عرضه و تقاضا به شدت رد شد و مقرر شد در یک دوره زمانبندی مشخص زنجیره مواد اولیه تا محصولات نهایی مانند فولاد در بورس کالا عرضه شود و با تنظیم گری حرفه‌ای بازار از رانت و فساد جلوگیری شود.

فرصت ۳ ماهه برای رسیدگی و تعیین تکلیف معادن کاغذی

وی ادامه داد: در بحث معادن مسئله ای که مطرح شد این بود که فرصتی ۳ ماهه این داده شد که تکلیف معادنی که به صورت کاغذی خرید و فروش می‌شوند و فعال نبوده‌اند، مشخص شود؛ در کشور معادن به صورت کاغذی خرید و فروش می‌شد اما هیچ وقت به بهره برداری نمی‌رسد که کشور از محل اشتغال و ارزش افزوده آن منتفع شود.

وزارت صمت در بحث خودرو منتظر قانونی شدن طرح مجلس نخواهد ماند

جدی در ادامه با اشاره به اینکه مورد بعدی که در نشست کمیسیون با وزیر صمت مورد بررسی قرار گرفت، بحث خودرو بود، تصریح کرد: در بررسی موضوع خودرو  قرار شد کارگروهی که مجلس تعیین کرده است با همکاری مجموعه وزارت خانه بنشینند و هماهنگی های لازم را برای اجرای طرح مجلس انجام دهند تا اجرای آن را کلید بزنند و برای اجرایی شدن آن منتظر نمانند تا این طرح تصویب و قانون بشود؛ اینکه مجلس طرح می‌دهد و می‌خواهد قانونی بشود چون پیش از این از سوی وزارت صمت تحرکی در این زمینه مشاهده نمی شد و نیتی برای انجام اقدامی در این رابطه نداشت؛ در حال حاضر اما خود وزارت صمت نیز تمایل دارد که بسیاری از این موارد مطرح شده در طرح مجلس را اجرایی کند ما هم کمک می‌کنیم تا این موارد در حوزه خودرو اجرایی شود.

انتهای یپام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.