رییس شبکه دامپزشکی مه‌ولات از تولید و استحصال ۷۸ تن گوشت قرمز سالم و بهداشتی از ابتدای امسال تاکنون در کشتارگاه‌های دام این شهرستان خراسان رضوی خبر داد.

۷۸ تن گوشت قرمز در مه‌ولات خراسان رضوی تولید شد

به گزارش قدس آنلاین، مهدی ابراهیم‌زاده روز چهارشنبه  اظهار کرد: این میزان گوشت قرمز تولیدی حاصل کشتار هزار و ۳۸۱ راس گوسفند و بز، ۱۳۲ راس گاو و گوساله و ۳۶ قطعه شترمرغ است که علاوه بر تامین مصارف شهرستان به دیگر شهرهای همجوار نیز ارسال شده است.

وی ادامه داد: شمار دام سبک و سنگین در مه‌ولات ۱۱۷ هزار و ۳۸ راس است که از این تعداد، ۱۱۳ هزار و ۱۶۰ دام سبک و سه هزار و ۸۷۸ راس نیز دام سنگین است.

رییس شبکه دامپزشکی مه‌ولات گفت: نظارت بهداشتی و شرعی قبل و حین کشتار دام از وظایف شبکه دامپزشکی است که این امر به صورت روزانه توسط کارشناسان با تجربه اعمال می‌شود و پس از نگهداری لاشه‌ها در سردخانه به مدت ۲۴ ساعت و اطمینان از سالم بودن گوشت و درج مهر دامپزشکی، این لاشه ها توسط ماشین حمل گوشت به قصابی‌های سطح شهر حمل می‌شود.

ابراهیم زاده با بیان اینکه از ابتدای امسال تاکنون بیش از ۵۰۰ کیلوگرم مواد خام دامی غیربهداشتی در این شهرستان معدوم و از چرخه مصرف خارج شده است شمار بازرسی‌های صورت گرفته از مراکز عرضه کننده مواد خام دامی در این مدت را ۸۱۱ مورد اعلام کرد و هدف از آن را نیز بررسی کیفیت بهداشتی و رعایت دستورالعمل‌های سازمان دامپزشکی در نحوه حمل، نگهداری و عرضه فرآورده‌های خام دامی در مراکز فروش ذکرکرد.

وی ادامه داد: شهرستان مه‌ولات دارای ۱۲۰ فروشگاه عرضه مواد خام دامی و پروتئینی است که کارشناسان شبکه دامپزشکی به صورت مستمر بر آنها نظارت می‌کنند و در صورت مشاهده تخلف بهداشتی، متخلفان طبق قانون به مراجع قضایی معرفی می‌شوند.

رییس شبکه دامپزشکی مه‌ولات از مردم خواست با هدف جلوگیری از ابتلا به بیماری‌های مشترک بین انسان و دام و به ویژه بیماری تب کریمه کنگو از فرآورده‌های خام دامی دارای تاییدیه شبکه دامپزشکی مصرف کنند و هرگونه تخلف بهداشتی را به این اداره گزارش دهند تا در کمترین زمان رسیدگی شود.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.