خراسان شمالی- سرپرست معاونت امور هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی از درخشش اثر نمایشی «دایک» در جشنواره بین المللی تئاتر کوئینتای یونان خبرداد.

درخشش «دایک» در جشنواره بین المللی تئاتر یونان

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خراسان شمالی؛ ابوالحسن حیدری، با اعلام این خبر افزود: اثر نمایشی «دایک» به کارگردانی «حامد عالمی پور» و به نویسندگی «هیوا ربانی» توانست در سومین حضور بین المللی خود، جایزه بهترین اثر نمایشی و بهترین طراحی صحنه را در جشنواره بین المللی تئاتر کوئینتای یونان از آن خود کند و جایزه بهترین طراحی صحنه به سعید آقایی تعلق گرفت.

وی اظهار داشت: در این جشنواره ۱۶ اثر از کشورهای روسیه، هند، مکزیک، اسپانیا، ایتالیا، یونان، مراکش و ایران از ۱۴ تا ۱۸ اکتبر با یکدیگر رقابت کردند که به واسطه همه گیری ویروس کرونا و بالا بودن تعداد مبتلایان، روادید صادر نشد و در نهایت فیلم اثر نمایشی اجرا شده در جشنواره خرمشهر در این جشنواره ارائه شد.

حیدری بیان داشت: نمایش «دایک »با موضوع دفاع مقدس و داستان انتظار دایه ای است که پسری در دستانش امانت است، و تصمیم می گیرد به جنگ برود ، و پس از ۲۳ سال هنوز بازنگشته است.

وی خاطرنشان کرد: «دایک» به عنوان تنها نماینده ایران در این جشنواره که در جزیره رودرس برگزار شد، حضور داشت و توانست خوش بدرخشد و مورد تقدیر منتقدان این  جشنواره قرار گیرد.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.