سخنران حرم مطهر رضوی با بیان اینکه خوش اخلاقی با خانواده ملاک برتری در نزد امام هشتم(ع) است، گفت: سیره رضوی الگوی بی بدیل مهربانی توأم با کرامت است.

سیره رضوی الگوی بی بدیل مهربانی توأم با کرامت است

به گزارش قدس آنلاین، حجت الاسلام والمسلمین محمد علی عزیزی؛ کارشناس مذهبی در ویژه برنامه تبلیغی فرهنگی حرم مطهر رضوی برگزار و به صورت تصویری برای زائران پخش شد، به بیان موضوع سیره تربیتی امام رضا(ع) پرداخت و ابراز کرد: مهربانی توام با کرامت را باید از سیره امام رضا(ع) آموخت چرا که روش و زندگانی این امام همام دریای بی کران کرامت و مهربانی است.

وی با اشاره به اینکه خوش اخلاقی در کانون خانواده معیار و ملاک بهتر بودن انسان در نزد امام رضا(ع) است، گفت: زندگانی به واسطه خوش اخلاقی شیرین و گوارا می شود چرا که خوش خُلقی منشأ هر نیکی و رفتار پسندیده است.

خطیب بارگاه نورانی امام هشتم(ع) کم رنگی حُسن خلق در محیط خانه را موجب افزایش تعارضات خانوادگی دانست و زیاد شدن خیر و برکت، طول عمر، افزایش دوستان و کاهش دشمنان را از مهمترین آثار خوش اخلاقی برشمرد.

عزیزی با بیان اینکه افراد دارای خصوصیت اخلاقی نیک در پیشرفت کاری خود بسیار موفق و شاخصی قابل توجه برای دیگران به شمار می روند، گفت: خوش اخلاقی و خوش رویی نسبت به همدیگر، از ضرورت های زندگی خانوادگی و راهبردی اساسی در پیشرفت و رشد این کانون اجتماعی است.

وی با اشاره به اینکه در عصر کنونی آرامش گُم شده زندگی بشریت است، تصریح کرد: ما باید با الگوگیری از سیره رضوی کانون خانواده را حول محور معنویت جمع کنیم و با بهره گیری از این گنجینه نورانی به آرامش برسیم.

خطیب بارگاه ملکوتی امام رضا(ع) سیره نورانی امام رئوف را منشأ اخلاق کریمانه خواند و گفت: خوش اخلاقی زن و مرد با یکدیگر در پیشرفت زندگی و کاهش مشکلات نقش دارد اما رفتار غلط و بدخلقی موجب نابودی بنیان خانواده می شود.

سخنران حرم مطهر رضوی با بیان اینکه در جامعه اسلامی پیامبراکرم(ص) الگوی بی بدیل خوش اخلاقی هستند، اظهار کرد: مهمترین اثر خوش اخلاقی در محیط خانواده رشد انس و محبت است.

منبع:

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.