رییس شبکه دامپزشکی تربت‌حیدریه گفت: هزار و ۳۹۰ کیلوگرم آلایش خوراکی دام (کله پاچه) منجمد فاقد هویت توسط بازرسان این اداره کشف و با معدوم سازی از چرخه مصرف خارج شد.

حدود ۱۴۰۰ کیلوگرم آلایش خوراکی دام در تربت‌حیدریه معدوم شد

به گزارش قدس آنلاین، ابوالحسن سیدین با بیان اینکه این اقدام با همکاری ماموران نیروی انتظامی و بازرسان معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی این شهرستان صورت گرفت افزود: این آلایشهای خوراکی دام در بازرسی از سردخانه یک منزل که انبار شده بود کشف و ضبط شد.
وی ادامه داد: این اقلام پس از دریافت نتایج آزمایش و با حکم مقام قضایی شهرستان معدوم و از چرخه مصرف خارج شدند.

رییس شبکه دامپزشکی تربت‌حیدریه شمار دام سنگین در تربت‌حیدریه را ۱۴ هزار و ۳۴۱ راس، دام سبک را ۳۱۲ هزار و ۲۵۳ راس و گاوداری شیری را ۴۴ واحد ذکر کرد و افزود: شبکه دامپزشکی تربت‌حیدریه با توجه به موقعیت جغرافیایی خاص خود به سایر شهرستان‌های اطراف از جمله زاوه، رشتخوار، مه‌ولات، خواف و کاشمر خدمات ارایه می‌دهد که بیشتر این خدمات توسط بخش خصوصی انجام می‌شود.

سیدین افزود: تربت‌حیدریه دارای ۶۶ واحد گاوداری پرواری، پنج واحد گاوداری صنعتی، یک واحد مجتمع گاوداری، ۲۷۲ واحد گوسفندداری گوشتی و پرواربندی ، ۶۰۸ واحد دامداری روستایی، ۱۴۵ واحد مرغداری گوشتی، پنج واحد مرغ تخمگذار، هشت واحد پرورش بوقلمون، چهار واحد تکثیر ماهیان سردآبی، ۱۲ واحد پرورش ماهیان سردآبی، هشت واحد پرورش ماهیان گرمابی و یک واحد تکثیر و پرورش ماهیان زینتی است.

وی ادامه داد: این شهرستان دارای یک کشتارگاه دام سنتی، یک کشتارگاه دام صنعتی در حال تاسیس، دو بازار دام سبک و سنگین، پنج واحد کارخانه تولید خوراک دام و طیور، یک مرکز بسته بندی تخم مرغ، یک کارخانه فرآورده های لبنی، سه کارخانه تولید پنیر اولیه و پنیر پیتزا، ۱۳۰ مرکز عرضه مرغ و ماهی، ۱۱۸ واحد قصابی و ۴۸ مرکز لبنیاتی است.

رییس شبکه دامپزشکی تربت‌حیدریه گفت: نظارت بر نحوه کشتار دام کشتارگاه‌ها، مراکز بسته‌بندی، کارخانجات خوراک دام و طیور و مراکز جمع‌آوری شیر بر عهده مسوولان بهداشتی است و واحد نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی شبکه دامپزشکی نیز کار نظارت بر تمامی مراکز را بر عهده دارد.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.