معاون مهندسی، ساخت و توسعه راه‌های اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی گفت: باتوجه به ادله‌ای که به وزارت راه و شهرسازی ارسال کرده‌ایم، مجوز ارتقای محور نیشابور به کاشمر به راه اصلی اخذ شده است.

 مجوز مطالعاتی ارتقای محور نیشابور ـ کاشمر به راه اصلی اخذ شده است

به گزارش قدس آنلاین، معاون مهندسی، ساخت و توسعه راه‌های اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی در این خصوص گفت: سال گذشته با توجه به ادله‌ای که در خصوص ارتقای محور ۱۲۵ کیلومتری نیشابور به کاشمر به راه اصلی جمع‌آوری کرده بودیم، وزارت راه و شهرسازی مجوز انجام مطالعات اولیه را به ما اختصاص داد.

محمد پارسا با بیان اینکه البته بحث چهار خطه کردن این محور در دستور کار نیست، بلکه ارتقاء به راه اصلی مدنظر است، اظهار کرد: قرار شده اعتبار مطالعات این طرح در سال جاری داده شود تا ما مطالعات امکان‌سنجی را انجام و پس از تکمیل آن را وزارت راه و شهرسازی ارسال و سپس به سازمان مدیریت بودجه ارسال تا ردیف اعتباری اختصاص داده شود.

وی افزود: پیش بینی ما این است که برای سال ۱۴۰۰ ردیف اعتباری برای محور نیشابور به کاشمر اخذ و کار را آغاز کنیم.

معاون مهندسی، ساخت و توسعه راه‌های اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی در ادامه در خصوص ارتقاء راه نیشابور به تربت حیدریه به راه اصلی هم خاطرنشان کرد: برای این راه هم نامه‌نگاری انجام شده، اما مجوز مطالعه هنوز دریافت نکرده‌ایم.

پارسا در خصوص علت آن، بیان کرد: البته بخشی از محور نیشابور به تربیت حیدریه به محور رباسنگ وصل می‌شود که در آن بخش محور چهار خطه شده، بنابراین طول این مسیر کمتر شده است.

وی در خصوص شرایط تبدیل راه فرعی به اصلی، به طور کلی تغییر شرایط، تغییر ترافیک، وجود امکانات در کنار جاده را بخشی از این شرایط خواند و خاطرنشان کرد: هنوز ما ادله اولیه برای تبدیل شدن به راه اصلی در محور نیشابور به تربت حیدریه را نداریم.

معاون مهندسی، ساخت و توسعه راه‌های اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی در پاسخ به این پرسش که در کل استان چند راه فرعی امکان تبدیل شده به راه اصلی را دارند؟ گفت: بیشتر محورهای شهرستان‌هایی مانند جوین و جغتای که به‌تازگی تبدیل به شهرستان شده‌ و بحث ترافیکی آنان تغییر یافته است را درخواست تبدیل به محور اصلی داده‌ایم که برخی را توانسته‌ایم مجوز اخذ کنیم و برخی را خیر.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.