رییس شورای اسلامی شهر مشهد گفت: این کلانشهر از نظر سرانه‌های ورزشی وضعیت مناسبی ندارد ولی هر یک از دستگاه‌ها و نهادها، امکاناتی دارند که در زمان‌های بلااستفاده می‌تواند در اختیار مجموعه‌های دیگر قرار گیرد و پاسخگوی نیازهای آنها باشد.

 مشهد در شاخص سرانه‌های ورزشی وضعیت مناسبی ندارد

به گزارش قدس آنلاین، محمدرضا حیدری روز چهارشنبه در دیدار با مدیران ورزشی  خراسان رضوی افزود: ایجاد بستر برای تحرک و پویایی بیشتر شهروندان، آن هم در شرایط کنونی که با شیوع ویروس کرونا تحرک خانواده‌ها بسیار کمتر از قبل شده، ضروری است و امیدواریم این خلاء زیرساختی و سرانه‌های ورزشی با همپوشانی ظرفیت‌های بین‌بخشی جبران شود.
وی ادامه داد: یکی از ماموریت‌های اصلی مدیریت شهری توجه به ورزش همگانی است ولی در عین حال سعی کردیم به منظور تقویت هویت شهری و الگوسازی برای جوانان و ایجاد تعلق خاطر نسبت به شهر، از ورزش قهرمانی نیز حمایت کنیم.

رییس شورای اسلامی شهر مشهد گفت: این اقدام در کنار ایجاد نشاط و شادابی عمومی، نقش بسزایی در کاهش آسیب‌های اجتماعی خواهد داشت.
وی افزود: شرایط نامناسب اقتصادی و محدود شدن منابع مالی مشکلات بسیاری را برای حوزه تربیت بدنی استان ایجاد کرده ولی با این وجود شرایط خوبی را در خراسان رضوی شاهد هستیم.
حیدری ادامه داد: تعامل و هم‌افزایی با دستگاه‌های مختلف یکی از سیاست‌های شاخص و اصلی شورای پنجم شهر مشهد بوده که تکیه بر این نگاه، دستاوردهای بسیار ارزنده‌ای برای شهر مشهد داشته و این رویکرد می‌تواند در بهره‌گیری مشترک از ظرفیت‌ها و امکانات مجموعه‌های مختلف حاکم شود.
وی همچنین با حضور در بوستان ملت و در جمع گروه‌های ورزش صبحگاهی گفت: از ابتدای فعالیت شورای پنجم تاکنون معادل دو برابر آنچه در گذشته شاهد بوده‌ایم، مسیرهای دوچرخه توسعه پیدا کرده است.

رییس شورای اسلامی شهر مشهد افزود: یکی از دغدغه‌های ما موضوع ورزش بانوان بود که سعی شد شرایط مناسبی را با وجود محدودیت‌هایی که دارند، ایجاد کنیم و برهمین اساس، علاوه بر بوستان بانوان ریحانه، بوستان بانوان بهار نیز برای بانوان مشهد در نظر گرفته شد و در بوستان جنگلی وکیل‌آباد نیز فضایی ویژه بانوان درنظر گرفته شده که به زودی به بهره‌برداری خواهد رسید.
هفته تربیت‌بدنی از ۲۹ مهر ماه آغاز شده است.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.