مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی گفت: بانک‌های استان تاکنون پنج هزار و ۲۲ میلیارد و ۷۵۰ میلیون ریال تسهیلات حمایتی مشاغل آسیب دیده از کرونا به متقاضیان پرداخت کردند که معادل ۵۲.۵۱ درصد از پرونده‌هایی است که در این زمینه به بانکها ارسال شده است.

پنج هزار میلیارد ریال تسهیلات حمایتی دولت در خراسان رضوی پرداخت شد

به گزارش قدس آنلاین، محمد سنجری در نشست کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری خراسان رضوی  افزود: ۲۸ هزار و ۶۸۰ میلیارد ریال تسهیلات برای ۶۷ هزار و ۳۹۶ بنگاه اقتصادی متضرر از کرونا در این استان با اشتغال ۱۸۳ هزار و ۴۱۹ نفر اختصاص یافته است.

وی ادامه داد: در حوزه کارورزی دانش آموختگان دانشگاهی، تعهد امسال خراسان رضوی جذب هزار و ۲۷۵ نفر است که از این میزان تا پایان نیمه نخست امسال ۲۵ درصد معادل ۳۱۵ کارورز در ۱۲۳ واحد تولیدی پذیرفته شدند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی گفت: تعهد امسال این استان در اجرای طرح مشوق بیمه کارفرمایی ۷۱۴ نفر است که از این میزان تا پایان ۶ ماه نخست امسال ۵۰.۷ درصد معادل ۳۶۲ نفر مشمول این مشوق شدند.

وی افزود: از ۹ هزار و ۶۰ نفر تعهد استان در بکارگیری افراد توسط مراکز کاریابی در سال جاری در این مدت ۵۶.۸ درصد معادل پنج هزار و ۱۴۷ نفر بکار گمارده شدند.

سنجری ادامه داد: خراسان رضوی در اجرای طرح مهارت آموزی در محیط کار واقعی متعهد به اجرای سه هزار و ۳۹۸ نفردوره در سال جاری است که از این میزان ۴۸.۷ درصد معادل یکهزار و ۶۵۴ نفردوره محقق شده است.

وی گفت: در نیمه نخست امسال از سوی دستگاههای اجرایی شامل میراث فرهنگی، جهاد کشاورزی، صنعت، معدن و تجارت، کمیته امداد امام خمینی (ره)، بنیاد شهید و امور ایثارگران، فرهنگ و ارشاد اسلامی ۵۶۶ مجوز برای مشاغل خانگی صادر شده که ۹۴۲ فرد حقیقی و ۴۲ فرد حقوقی را زیرپوشش قرار می‌دهد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی افزود: در این مدت ۷۲ طرح برای دریافت تسهیلات مشاغل خانگی به دو بانک رفاه کارگران و توسعه تعاون معرفی شده است که از این میزان به چهار طرح به میزان ۲ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال پرداخت شده و از این محل برای ۷۱ نفر شغل ایجاد شده است.

وی ادامه داد: از محل تبصره۱۶ قانون بودجه سال ۱۳۹۹ برای اشتغالزایی توسط کمیته امداد امام خمینی (ره) تسهیلات بانکی به میزان سه هزار و ۲۷۰ میلیارد ریال برای این استان در نظر گرفته شده که از این میزان تاکنون ۳۵۶ میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریال معادل ۱۲ درصد به ۸۶۴ پرونده پرداخت شده است.

سنجری گفت: سهم اشتغالزایی بهزیستی خراسان رضوی از محل تسهیلات بانکی تبصره ۱۶ قانون بودجه امسال هزار و ۸۸۳ میلیارد ریال است که از این مبلغ بانکها تاکنون ۴۴ میلیارد و ۹۷۰ میلیون ریال معادل سه درصد به ۱۰۹ پرونده پرداخت کرده‌اند.

وی افزود: سهمیه خراسان رضوی از منابع تسهیلات اشتغال پایدار روستایی و عشایری ۶ هزار و ۵۲۰ میلیارد ریال است که معادل ۵.۱ درصد از کل کشور می‌باشد و در نیمه نخست امسال به هفت هزار و ۹۳۹ طرح ارایه شده به بانکها پنج هزار و ۶۶۰ میلیارد ریال معادل ۸۸ درصد از کل تسهیلات سهم استانی، پرداخت شده است و پیش بینی می‌شود از این محل برای ۱۴ هزار و ۱۹۱ نفر شغل ایجاد شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی ادامه داد: از سهم ملی تسهیلات اشتغال پایدار روستایی و عشایری در نیمه نخست امسال ۱۱ هزار و ۴۶۹ میلیارد ریال تسهیلات در خراسان رضوی پرداخت شده است.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.