مرکز کنترل بیماری و بهداشت کره جنوبی روز چهارشنبه تایید کرد که ۹ نفر از شهروندان این کشور پس از تزریق واکسن آنفلوانزا جانشان را از دست داده اند.

مرگ ۹ نفر در کره جنوبی پس از تزریق واکسن آنفلوانزا

به گزارش قدس آنلاین، « جونگ یون کیونگ » رییس این مرکز در مصاحبه با رسانه ها گفت که تحقیقات در این زمینه آغاز شده است و مراتب به اطلاع همگان خواهد رسید.

خبرگزاری یونهاپ کره جنوبی به نقل از وی آورده است که هوز نمی توان با قاطعیت اعلام کرد که ارتباط مستقیمی بین این مرگ و میرها با تزریق این واکسن وجود دارد ولی تحقیقات کامل درباره مرگ این ۹ نفر انجام می شود.

وی افزود : ما ارتباط مستقیمی بین مرگ و واکسن یا ارتباطی بین عوارض جانبی واکسن آنفلوانزا و مرگ این افراد پیدا نکرده ایم.

وی ضمن تایید اینکه تحقیقات درباره این مساله شروع شده است ، گفت : با توجه به اینکه هیچ عوارض جانبی جدی از یک واکسن خاص گزارش نشده است ، ما تصمیم گرفتیم که واکسیناسیون آنفلوانزا را متوقف نکنیم.

مرکز کنترل و پیشگیری بیماری و بهداشت کره جنوبی در گزارشی آورده است که دو مورد از مرگ و میرها احتمالا به دلیل شوک جدی پس از تزریق بوده است.

تاکنون نزدیک به ۱۳ میلیون نفر در کره جنوبی واکسن آنفلوانزا دریافت کرده اند ، که نزدیک به ۸ میلیون نفر آنها جزو برنامه ویژه دولت بوده و واکسن رایگان به آنها تزریق شده است.

دو فرد سالمند ۶۸ و ۷۸ ساله از جمله کسانی هستند که در منطقه داگو واکسن زده و جانشان را از دست داده اند.

هراس از مرگ و میر ناشی از تزریق واکسن آنفلوانزا در کره جنوبی زمانی عمومیت یافت که یک نوجوان ۱۷ ساله در شهر بندری « اینچیون » پس از تزریق واکسن آنفلوانزا جان خود را از دست داد.

« کیم گانگ لیپ » معاون وزیر بهداشت کره جنوبی در جلسه مطبوعاتی گفت: ما از نگرانی عمومی در مورد تزریق واکسن رایگان آنفلوانزا آگاه هستیم و احساس سرخوردگی و پشیمانی می کنیم . این مساله به طور جدی بررسی خواهد شد اما ابتدا باید علت دقیق مرگ های اخیر را دریابیم.

« کیم جونگ گون » از مسوولان تیم پزشکی مرکز یاد شده که در بررسی ها مشارکت دارد ، می گوید: از آنجا که اکثر افرادی که واکسن آنفلوانزا زدند ، هیچ مشکلی اساسی ندارند ، نتیجه گرفتیم که این واکسن ها حاوی مواد سمی نیستند.

«کی مو-ران» متخصص بیماری های همه گیری در مرکز ملی سرطان در کره جنوبی گفت: هیچ دارو یا واکسنی ۱۰۰ درصد ایمن نیست ، اما باید بدانیم که از سال ۱۹۴۵ میلادی تاکنون بیش از ۷۰ سال از استفاده از واکسن آنفلوانزا می گذرد و اگر قرار بود عده زیادی به دلیل تزریق آن جان می باختند ، تا الان استفاده از این واکسن متوقف شده بود.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.