واحد صنفی یکی از مسئولان اتحادیه نانوایان مشهد که به نوعی پشت پرده برخی تخلفات بود، در حالی به واسطه تخلفات متعددی مانند گران‌فروشی پلمب شد که او بازرسان سازمان صمت استان را تهدید به برخورد فیزیکی و انتقام کرد!

پلمب نانوایی یک مسئول اتحادیه نانوایان

عقیل رحمانی/

واحد صنفی یکی از مسئولان اتحادیه نانوایان مشهد که به نوعی پشت پرده برخی تخلفات بود، در حالی به واسطه تخلفات متعددی مانند گران‌فروشی پلمب شد که او بازرسان سازمان صمت استان را تهدید به برخورد فیزیکی و انتقام کرد!

**گران‌فروشی که مزه کرد!

سال گذشته بود که همراه کارشناسان معاونت بازرسی سازمان صمت خراسان‌رضوی و در پی گزارش‌های متعددی از وقوع گران‌فروشی در حوزه نان در بولوار پیروزی، به سراغ یک واحد صنفی رفتیم. وقتی کارشناسان تخلفات را رصد کردند پی بردند متخلف از گران‌فروشی گرفته تا کم‌فروشی همه کار می‌کرد تا در اوضاع سخت اقتصادی جیب مردم را خالی کند.

در حالی که کارشناسان معاونت بازرسی سازمان صمت، گزارش تخلفات صورت گرفته را تنظیم می‌کردند، مشخص شد این واحد متعلق به یکی از اعضای شناخته‌شده اتحادیه نانوایان مشهد است و در ادامه این گزارش هم در رسانه منتشر شد.

از این ماجرا حدود یک سال گذشته بود که باز هم کارشناسان معاونت بازرسی سازمان صمت خراسان‌رضوی مطلع شدند پشت پرده برخی اقدام‌ها و تخلفات در حوزه نان به این مسئول در اتحادیه نانوایان مشهدی برمی‌گردد.

**پلمب نانوایی مسئول اتحادیه

این گونه شد که موضوع به اطلاع معاون بازرسی و نظارت سازمان صنعت،معدن و تجارت خراسان‌رضوی رسید و با توجه به حساسیت ماجرا، ساعدی به همراه کارشناسان این معاونت، یک تیم از تعزیرات حکومتی و... به این واحد صنفی مراجعه کردند.

در بررسی میدانی صورت گرفته از سوی معاون بازرسی و نظارت سازمان صمت خراسان‌رضوی مشخص شد بازهم این مسئول اتحادیه به جای پایبندی به قانون و الگو بودن برای دیگر واحدهای نانوایی، خود یکی از متخلفان اصلی این حوزه است؛ چرا که او در وزن چانه نان سنگک حدود 40 گرم کم‌فروشی و در مقابل نان یک‌هزارو 400 تومانی را تا 2هزار و 500 تومان به مشتری می‌فروشد.

بازدید از محل نگهداری آرد این واحد، این احتمال را پررنگ کرد که او در امر خرید وفروش غیرقانونی آرد هم اقدام‌هایی را صورت می‌دهد که این موضوع به صورت جدی در دستور کار قرار گرفت.

نکته عجیب ماجرا این بود که این مسئول شناخته‌شده در اتحادیه نانوایان مشهد، پس از فراخوانده شدن به محل به جای تمکین به قانون، یکی از کارشناسان معاونت بازرسی سازمان صمت خراسان‌رضوی را تهدید به ضرب و شتم می‌کند که این ماجرا هم توسط مسئولان مربوط صورتجلسه می‌شود و پیگیری ماجرا در دستگاه قضایی در دستور کار قرارمی‌گیرد.

در پایان محل با دستور تعزیرات حکومتی خراسان‌رضوی پلمب شده و قرار می‌شود برای ادب کردن این متخلف، در محل پرده اعلام برخورد با یک واحد گرانفروش هم نصب شود.

شنیده‌ها حاکی از آن است که در ادامه سه واحد نانوایی که دست به تخلفات مشابه زده بودند هم پلمب شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.