رئیس دانشگاه علوم اسلامی رضوی با جانشین فرماندهی انتظامی خراسان رضوی دیدار و گفت‌وگو کرد.

دیدار رئیس دانشگاه علوم اسلامی رضوی و جانشین فرماندهی انتظامی خراسان رضوی

به گزارش قدس آنلاین، حجت‌الاسلام سید حسن وحدتی شبیری، رئیس دانشگاه علوم اسلامی رضوی، در این دیدار یکی از رسالت‌های نیروی انتظامی را انجام دو فریضه امر به معروف و نهی از منکر دانست و گفت: یکی از ویژگی‌های امت پیامبر(ص) امر به معروف و نهی از منکر است و عمده فعالیت‌های نیروی انتظامی در امر به معروف و نهی از منکر خلاصه می‌شود.
رئیس دانشگاه علوم اسلامی رضوی تصریح کرد: برای تحقق امر به معروف و نهی از منکر در جامعه، باید معروف و منکر را به‌درستی بشناسیم و این نکته روشن شود که مراد از منکر و معروف چیست.
وی با بیان اینکه مسئله حاشیه‌نشینی در اطراف شهر مقدس مشهد مسئله بسیار مهمی است، گفت: نهادهایی همچون دانشگاه می‌توانند با پدیده‌های مجرمانه به‌ویژه در حاشیه شهر مبارزه علّی داشته باشند.
وحدتی شبیری خاطرنشان کرد: باید معضلات حاشیه‌نشینی به برکت سیره اهل بیت عصمت و طهارت(ع) حل شود. پدیده‌هایی همچون زباله‌گردی در شأن شهر مشهد نیست. می‌توانیم با بهره‌مندی از ظرفیت‌های موجود در دانشگاه، الگوی خوبی در راستای مبارزه فرهنگی با ناهنجاری‌های زندگی شهری و حاشیه‌نشینی و پیش‌گیری از جرائم و آسیب‌های اجتماعی در شهر مشهد ارائه دهیم.
هم‌چنین در این دیدار، سردار ابراهیم قربان‌زاده، جانشین فرماندهی نیروی انتظامی استان خراسان رضوی، گفت: تشرف به بارگاه نوارنی ثامن‌الحجج(ع) در هفته بزرگداشت نیروی انتظامی و در کنار مأموریت‌های سخت و مختلفی که در این ایام با آن مواجه هستیم توفیقی مضاعف است و خستگی کار را از تن می‌زداید.
وی با اشاره به شعار «با هم برای امنیت و سلامت» در هفته ناجا اظهار کرد: همکاران ما در نیروی انتظامی به صورت شبانه‌روزی و بدون وقفه در حال خدمتگزاری به مردم هستند تا آنان در آسودگی خاطر زندگی کنند.
جانشین فرماندهی نیروی انتظامی استان خراسان رضوی ادامه داد: امنیت مرزها و شهرهای استان خراسان رضوی با توجه به موقعیت شهر مشهد و مرزهای مشترک با کشورهای همسایه را مدیون همکاری و همراهی آگاهانه مردم عزیز، پشتیبانی سازمان‌ها، نهادها و مؤسسات علمی و آموزشی و حضور جهادی کارکنان فرماندهی انتظامی استان هستیم.
قربان‌زاده بیان کرد: امروز نیروی انتظامی محکم در کنار مدافعان سلامت ایستاده‌ است و در این شرایط سخت کرونایی که به رعایت فاصله اجتماعی و در خانه ماندن توصیه می‌شود، همواره در صحنه حضور دارد و حافظ جان و مال مردم است.
وی خاطرنشان کرد: ما به خدمت به مثابه یک وظیفه قانونی نگاه نمی‌کنیم. حضور در لباس نیروی انتظامی را توفیق، و گره و مشکلات مردم را فرستاده خدا می‌دانیم که باید به دست ما باز شود.
در این نشست، تفاهم‌نامه همکاری دانشگاه علوم اسلامی رضوی و فرماندهی انتظامی استان خراسان رضوی به‌روزرسانی و امضا شد.

منبع: آستان نیوز

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.