رییس دادگستری تایباد گفت: در نیمه نخست امسال در راستای کاهش جمعیت کیفری زندان ها ۱۶ زندانی جرائم غیر عمد در این شهرستان آزاد شدند که این تعداد نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲ برابر شده است.

آزادی زندانیان جرایم غیرعمد در تایباد افزایش یافت

به گزارش قدس آنلاین، حسن رضایی منفرد افزود: این تعداد زندانی که توان پرداخت بدهی مالی، مهریه و دیه را نداشتند از محل اعتبارات یک میلیارد و ۳۳۰ میلیون ریالی انجمن حمایت از زندانیان تایباد و کمک خیران و نیکوکاران این شهرستان به آغوش گرم خانواده های خود بازگشتند.

وی ادامه داد: در نیمه نخست سال گذشته هشت زندانی جرایم غیرعمد در این شهرستان با کمک ۳۷۰ میلیون ریالی انجمن حمایت از زندانیان و خیران آزاد شدند.  

رییس دادگستری تایباد گفت: در حال حاضر ۲۰ زندانی جرایم غیرعمد در زندان این شهرستان به سر می برند که برای آزادی آنها افزون بر ۵۰ میلیارد ریال مورد نیاز است.

وی افزود: همچنین با هدف رفع برخی نیازهای معیشتی خانواده های زندانیان، در نیمه نخست سال جاری بیش از دو هزار و ۵۰۰ سبد غذایی به ارزش چهار میلیارد ریال بین آنها توزیع شد.

رضایی منفرد ادامه داد: همچنین همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید ۴۸۲ بسته نوشت افزار به ارزش ۲۵۰ میلیون ریال به دانش آموزان خانواده های زندانیان این شهرستان اهدا شد.

وی از تلاش مجموعه مددکاری برای اخذ رضایت در پرونده یک زندانی متهم به قتل خبر داد و گفت: با اقدامات تامینی و تربیتی یک خانواده تایبادی ضمن گذشت از اجرای حکم قصاص رضایت خود را برای آزادی زندانی اعلام کردند.

شهرستان ۱۲۰ هزار نفری تایباد در ۲۲۵ کیلومتری جنوب شرقی مشهد قرار دارد.

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.