عضو تیم مذاکره کننده دولت افغانستان با طالبان با اشاره به گفت‌وگوهای گروه‌های تماس اظهارداشت که زمان زیادی برای حل اختلاف‌های کنونی وجود ندارد.

 تیم مذاکره دولت افغانستان: زمان زیادی برای حل اختلاف‌ها نیست

قدس آنلاین؛ تیم مذاکره کننده دولت افغانستان اعلام کرد که از عصر چهارشنبه بحث‌ها با طالبان درباره گزینه‌های پیشنهادی برای حل دو مورد اختلافی بار آغاز شده است.

«رسول طالب» عضو تیم دولت افغانستان با پیامی به رسانه‌ها گفت که تمرکز در این نشست‌ها برای رسیدن به توافق است.

وی افزود: «ما در نهایت روی یک متنی که برای دوطرف قابل قبول باشد و نگرانی‌ها و نظرات دوطرف را مورد توجه قرار دهد و در آن گنجانده شود، باید تفاهم کنیم».

این عضو تیم مذاکره دولت افغانستان با طالبان ادامه داد که برای این کار زمان زیادی وجود ندارد، باید هرچه زودتر این بحث پایان یابد و دو طرف به مسائل مهم و اساسی از جمله تهیه دستور کار مذاکرات، آتش‌بس و توقف جنگ مذاکره کنند.

طالبان با اشاره به تشدید خشونت‌ها در افغانستان و تلفات غیرنظامیان گفت که این وضعیت قابل توجیه نیست.

به گزارش صدای آمریکا، تاکنون طالبان درباره این نشست گروههای تماس اظهارنظری نکرده است.

پیش از این گروه تماس دولت افغانستان ۷ عضو داشت و گروه تماس طالبان نیز متشکل از ۵ نفر بود، اما گروه‌های تازه که در هفته گذشته تشکیل شدند ۳ عضو دارند.

هفته گذشته، «محمد نعیم» سخنگوی تیم مذاکره‌کننده طالبان درباره تغییرات در گروههای تماس دو طرف اظهارداشت که ۳ نفر از گروه تماس تیم مذاکره‌کننده این گروه با ۳ نفر از گروه تماس مذاکره‌کننده دولت افغانستان برای حل مسائل اختلافی دستورکار مذاکرات دیدار کرده‌اند.

وی افزود: «در این نشست باز هم درباره نقاط اختلافی گفت‌وگو شد و بر استمرار این نشست‌ها تاکید گردید تا هرچه زودتر توافق نهایی بر روی دستورکار مذاکرات حاصل شود».

از سوی دیگر، «نادر نادری» سخنگوی تیم مذاکره‌کننده دولت افغانستان نیز با تایید این نشست گفت که دیدارها برای حل موارد اختلافی ادامه خواهد داشت.

مذاکرات دو طرف همزمان با ادامه درگیری‌ها در بیش از ۲۰ ولایت افغانستان جریان دارد.

نادری چندی قبل هشدار داد که اگر درگیری‌ها تداوم یابد تیم دولت ممکن است مجبور به تجدید نظر درباره مذاکرات شود.

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.