با شروع فعالیت هشت پزشک متخصص، مشکل کمبود پزشک حوزه بهداشت و درمان این شهرستان برطرف شد.

افزوده شدن هشت پزشک متخصص به کادر درمانی تایباد

به گزارش قدس آنلاین، مدیر شبکه بهداشت و درمان تایباد گفت: این اقدام در چارچوب تکمیل کادر درمانی و با هدف کاهش ساعت کاری نیروهای درمانی درگیر با بیماران کرونایی با اعزام پزشکان متخصص در رشته‌های طب اورژانس، داخلی، پاتولوژی، عفونی، اطفال و قلب در نیمه دوم امسال محقق شد.

حیدر احسانی افزود: تعداد پزشکان متخصص شاغل به کار در مراکز بهداشتی و درمانی شهرستان تایباد از ۱۹ پزشک در حال حاضر به ۲۷ پزشک افزایش یافته است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان تایباد گفت: با توزیع این پزشکان متخصص بخش زیادی از کمبودهای شدید در شهرستان‌های تربت جام، خواف و باخرز که در بعضی از مواقع به تایباد مراجعه میکردند برطرف و از مشکل اعزام بیماران به مشهد کاسته شده است.

احسانی افزود: با این وجود هنوز  شهرستان تایباد در بخش زنان و زایمان و اطفال کمبود پزشک متخصص دارد.

وی به طرح‌های نیمه تمام بهداشتی و درمانی این شهرستان اشاره کرد و ادامه داد: هم اکنون پنج طرح عمرانی در حوزه بهداشت و درمان این شهرستان در ۲ بخش مرکزی و میان ولایت تایباد نیمه تمام مانده است که ۸۰ تا ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارند و برای بهره برداری نهایی و تجهیز آن‌ها افزون بر ۶۰ میلیارد ریال نیاز است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان تایباد گفت: خرابی تنها دستگاه تشخیص طبی سی. تی. اسکن موجود در بیمارستان خاتم الانبیاء (ص) تایباد، به چالش اصلی حوزه بهداشت و درمان این شهرستان مرزی مبدل شده است و این دستگاه از تیر ماه امسال از کار افتاده است و  شهروندان تایبادی نیازمند تشخیص طبی، ناگزیر از سفر به شهرهای تربت‌جام و مشهد هستند.

احسانی افزود: گرچه تعمیر تنها دستگاه سی. تی. اسکن موجود در تایباد نیازمند تامین ۶ میلیارد ریال اعتبار است، ولی با توجه به فرسودگی این دستگاه، حتی با تعمیر آن نیز نمی‌توان خدمات پزشکی تشخیصی چندان مطلوبی به شهروندان تایبادی ارائه کرد.

وی اضافه کرد: با رایزنی‌های انجام شده توسط دانشگاه علوم پزشکی مشهد و با اعتباری افزون بر ۱۷ میلیارد ریال اقدامات برای خرید یک دستگاه سی. تی. اسکن برای بیمارستان خاتم الانبیا (ص) فراهم شده است که قرار بود تا پایان شهریور ماه در این مرکز نصب شود، ولی تاکنون هیچ گونه اقدامی صورت نگرفته است.

او به عمر بیش از ۴۵ ساله بیمارستان خاتم الانبیاء (ص) تایباد اشاره و بیان کرد: روزآمدن کردن و ارتقای کیفی و کمی خدمات درمانی نیز در این شهرستان مرزی نیازمند عملیات فوری بازسازی و همچنین تجهیز این مرکز درمانی است.

منبع: صداوسیما

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.