سخنگوی نخست وزیر عراق خبر داد که تصمیم آمریکا برای بستن سفارت خود در عراق به حالت تعلیق درآمده است، ولی این تصمیم همچنان وجود دارد.

سخنگوی نخست وزیر عراق: بستن سفارت آمریکا در بغداد، فعلا منتفی است

قدس آنلاین؛ «احمد ملا طلال» سخنگوی مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق درباره تصمیم آمریکا برای بستن سفارت خود در بغداد و اهداف سفر الکاظمی به لندن اظهاراتی مطرح کرد.

ملا طلال گفت که تصمیم آمریکا برای بستن سفارت خود در عراق به حالت تعلیق درآمده است، ولی این تصمیم همچنان وجود دارد و مشخص نیست چه زمانی اجرایی شود.

پایگاه خبری بغداد الیوم به نقل از این مسئول عراقی گزارش داد، دولت، برای حمایت از دیپلماتها، اقدامات زیادی انجام داده است و «بستن سفارت آمریکا تأثیرات امنیتی، سیاسی و اقتصادی زیادی دارد».

وی ضمن درخواست از آمریکا برای بازبینی در این تصمیم خود، ادعا کرد: «با بسته شدن سفارت آمریکا، عراق ضرر زیادی متحمل خواهد شد... در تلاشیم که همکاری اقتصادی و فرهنگی داشته باشیم».

درباره نقش منفی سفارت آمریکا در عراق،  «کاظم الفرطوسی» سخنگوی گردانهای «سیدا الشهداء» -وابسته به سازمان الحشد الشعبی گفت: «ما دلایلی داریم که ثابت می‌کند سفارت آمریکا در عراق از طریق مزدوران خود، در پس حملات راکتی قرار دارد».

وی تأکید کرد که آخرین حمله راکتی که مزدوران وابسته به آمریکا انجام دادند، «حمله به یک منزل در الرضوانیه بود... این اتهام نیست، بلکه اطلاعاتی است که مبتنی بر ادله است و آمریکا در پی بر هم زدن وضعیت و تحت تأثیر قرار دادن افکار عمومی است».

الفرطوسی تصریح کرد، آمریکا با چنین عملیاتهایی قصد دارد توجیهی برای خود ایجاد کند و بتواند مانند گذشته مقرهای الحشد الشعبی و گروههای مقاومت را هدف قرار دهد.

ملا طلال درباره سفر الکاظمی تأکید کرد، سفر به انگلیس، مهم بود و برای از سرگیری روابط با لندن بوده است.

این مسئول عراقی همچنین خاطر نشان کرد، سفر الکاظمی به انگلیس برای حصول توافق همکاری راهبردی، اقتصادی و نظامی بوده است.

ستاد عملیات مشترک ارتش عراق هشتم مهر خبر داد که در نتیجه حملات راکتی به یک منزل مسکونی در منطقه «الرضوانیه» بغداد، پنج غیر نظامی کشته و دو نفر نیز زخمی شدند.

پس از این حادثه بود که وزارت خارجه آمریکا، با اتهامات واهی، مدعی شد که گروههای مقاومت عراق عامل این حمله هستند.

این در حالی است که گروههای مقاومت تأکید دارند که حضور آمریکا در عراق، اشغالگرانه است و باید به این مسئله پایان دهد.

پس از ترور سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس جمهوری اسلامی ایران و ابومهدی المهندس نائب رئیس سازمان الحشد الشعبی، پارلمان عراق مصوبه اخراج نیروهای خارجی به ویژه نظامیان آمریکا را تصویب کرد، ولی به خاطر فشارهای واشنگتن، هنوز اجرایی نشده است.

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.