دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: آمریکا و اروپا هیچگاه صدام را در طول جنگ محکوم نکردند و نخواستند مانع از تکرار حملات به شهرهای ایران شوند بلکه در این جنایت به صدام امدادرسانی می‌کردند.

محسن رضایی: آمریکا و اروپای مدعی حقوق بشر همواره به صدام امدادرسانی می‌کردند

قدس آنلاین؛ دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در یادداشتی به مناسبت روز مقاومت قهرمانانه مردم مسجدسلیمان به تجلیل از شهدا و حماسه آفرینان این خطه و سایر شهرهای مقاوم در برابر حملات ضدبشری رژیم بعث پرداخت.

محسن رضایی در صفحه اینستاگرام خود نوشت: «آمریکا و اروپای مدعی حقوق بشر، هیچگاه صدام را در طول جنگ محکوم نکردند و نخواستند که مانع از تکرار حملات به شهرهای ایران گردند بلکه در این جنایت به صدام امدادرسانی هم می‌کردند.

شهرهای استان‌های مرکزی و غربی کشور به خصوص شهرهای استان خوزستان در ایام جنگ و دفاع مقدس با تقدیم صدها شهید و مجروح و تخریب خانه های مردم به امروز رسیده‌اند.

در این میان دزفول، اندیمشک، اهواز و مسجدسلیمان بیشترین مقاومت را از خود نشان دادند. مسجدسلیمان تا پایان دوران دفاع مقدس ۹۰ بار تحت حملات هوایی و موشکی قرار گرفت؛ حتی گاهی اوقات اصابت ۵ تا ۷ موشک در نیمه های شب این شهر بی دفاع و مظلوم را مورد تهاجم وسیع قرار می‌داد تا جایی که مردم با تحمل سوز سرمای سخت زمستان و گرمای طاقت فرسای هوا در تابستان، در کوهستان‌های اطراف شهر با کم‌ترین امکانات، زندگی مملو از مشقت و مضیقه ای را می گذراندند و گاهی اوقات هم در پی حملات هوایی مورد هدف رگبار هوا به زمین جنگنده های عراقی در اطراف شهر قرار می گرفتند و چه بسیار مدارسی که تا پایان جنگ تحمیلی از ۹ ماه سال تحصیلی شش ماه را تعطیل بودند و...

در مجموع شهرستان مسجدسلیمان بزرگ  بیش از ۱۲۰۰ شهید گلگون کفن و ۴۰۰۰ جانباز و ۱۰۰ آزاده را تقدیم این مرزو بوم کرد.

سالروز مقاومت قهرمانانه مردم مسجدسلیمان(مطابق با سی ام مهرماه ۱۳۶۲) در مقابل تهاجم بزرگ موشکی را گرامی می داریم.»

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.