مدیر درمان تامین اجتماعی خراسان رضوی اعلام کرد: تاکنون برای 100 هزار بیمار مزمن در خراسان رضوی تشکیل پرونده و از خدمات تامین اجتماعی برخوردار هستند.

 هیچ گونه مشکلی به لحاظ دارویی و تجهیزات در حوزه درمان تامین اجتماعی نداریم

دکتر حمید داستانی در گفت و گو با خبرنگار قدس آنلاین در بردسکن گفت:  ازابتدای امسال تاکنون  بیش از 20 هزار نفر بیمار در بیمارستان ها ، درمانگاهها و دیگر مراکز تحت پوشش تامین اجتماعی  استان ویزیت شده اند که  ازاین تعداد 2 هزار 500 نفر آنها تست کرونای آنها مثبت بوده است.

 مدیر درمان تامین اجتماعی خراسان رضوی با بیان اینکه سالانه هزار میلیارد تومان هزینه خدمات به بیماران در استان می شود گفت: استان خراسان رضوی 3 بیمارستان و 16 درمانگاه تامین اجتماعی دارد و با 4 هزار و 500 مرکز دیگر نیز قرارداد های بیمه را دارد و بیماران می توانند از خدمات این مراکز نیز استاده کنند.

 وی بیان کرد: درحال حاضر  به لحاظ دارویی و تجهیزات هیچ گونه مشکلی در حوزه درمان تامین اجتماعی نداریم  و در اکثر شهرستان های استان  شوراهای پزشکی تشکیل و  افرادی که نیاز  به کمیسیون پزشکی دارند باید به مرکز استان مراجعه کنند.

وی عنوان کرد: علی رغم همه مشکلات مالی که وجود دارد سازمتان تامین اجتماعی در استان خراسان رضوی  5 پروژه احداث درمانگاه تامین اجتماعی را در شهرهای درگز، خواف، چناران، قوچان و و فریمان  آغاز کرده است  که برخی از آنها عملیات اجرایی آن شروع شده است.

 دکتر داستانی بیان کرد:  شهرستان بردسکن با توجه به اینکه 30 هزار نفر بیمه شده تبعی و اصلی دارد راه اندازی  درمانگاه تامین اجتماعی  یکی از ضروریات است .

وی اظهارداشت: مجوز احداث درمانگاه تامین اجتماعی بردسکن  اخذ شده است و برای احداث آن 15 میلیارد تومان اعتبار  مصوب شده است .

وی گفت: علی رغم اینکه  زمین مورد نیاز درمانگاه تامین اجتماعی در بردسکن تامین شد و در مراسمی در دی ماه سال گذشته کلنگ آن به زمین زده شد ولی متاسفانه  زمین این درمانگاه مشکل حقوقی داشت و درحال حاضر پرونده اش در دستگاه قضا است.

 وی افزود: تا تعیین تکلیف  زمین جدید و یا رفع مشکل زمین فعلی  تامین اجتماعی هیچ عملیات اجرایی را نمی تواند  دراین زمین انجام دهد.

دکتر داستانی اظهارداشت: هر وقتی که مشکل زمین درمانگاه تامین اجتماعی مرتفع شد بلافاصله  تامین اجتماعی برای آغاز عملیات اجرایی آن ورود  پیدا خواهد کرد.  

وی عنوان کرد:  احداث هر درمانگاه  علاوه براینکه بالغ بر 20 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد  سالانه به طور متوسط بالغ بر 2 میلیارد تومان هزینه های جاری دارد.  وی از فرماندار ، نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی خواست به دنبال جذب خیر دراین حوزه باشند و با کمک خیران بتوانیم خدمات بهتری در شان بیمه شدگان تامین اجتماعی   داشته باشیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.