دبیر کارگروه مراقبت و درمان بیماری کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: باتوجه به شیوع بیماری کرونا ۷۸۳ تخت دولتی و ۴۳۰ تخت خصوصی در مشهد آماده خدمت رسانی به بیماران کرونایی شده است.

۱۲۰۰ تخت بستری در بیمارستان‌های دولتی و خصوصی مشهد آماده خدمات‌رسانی به بیماران کرونایی شد

به گزارش قدس آنلاین،  دکتر علی اصغر انجیدنی با اشاره به اینکه در فاز اول فصل‌های پاییز و زمستان پیش‌بینی‌های لازم برای خدمات‌رسانی به بیماران مبتلا به کووید-۱۹ شده، عنوان کرد: در فاز اول ۷۸۳ تخت دولتی و ۴۳۰ تخت خصوصی برای پذیرش و ارائه خدمت به بیماران پیش‌بینی شده است.

دبیر کارگروه مراقبت و درمان بیماری کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود: این تعداد تخت، تکلیف بیمارستان‌ها است، همچنین، در بیمارستان‌های خصوصی نیز اگر بیماری بستری شد و بعد تست کرونا آن مثبت شد آن بیمارستان موظف است که خدمات درمانی را به بیماران ارائه کند.

وی با بیان اینکه اورژانس ۱۱۵ موظف شده بیماران با دفترچه نیروی مسلح را  به بیمارستان‌های ارتش و نیروی نظامی اعزام نمایند، تصریح کرد: خوشبختانه در حال حاضر در بیمارستان‌های ارتش پزشک فوق تخصص آی سی یو فعال است و می‌توانند خدمات خوبی به بیماران  ارائه کنند، علاوه بر این، اگر این بیمارستان‌ها نیاز به مشاوره داشتند اساتید دانشگاه در خدمت آنها خواهند بود.

انجیدنی با اشاره به اینکه بیمارستان‌های تامین اجتماعی نیز در خدمت بیمه شدگان خود خواهند بود، ادامه داد: بیمارستان فارابی با ۲۰۰ تخت که ۱۰۲ تخت معمولی و ۶ تخت ویژه در خدمت بیماران کرونایی است و مشکل اکسیژن بیمارستان نیز به زودی مرتفع می‌شود.

دبیر کارگروه مراقبت و درمان بیماری کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه بیمارستان ۱۷ شهریور نیز با ۳۶ تخت بیماران ارجاعی بیمارستان فارابی را پذیرش می کند، تاکید کرد: براساس برنامه‌ریزی در فاز دوم بیماری کرونا در فصل پاییز و زمستان تعداد تخت های بیمارستانی افزایش می‌یابد.

منبع: فارس

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.