دانشگاه علوم پزشکی مشهد امسال در جذب و اعزام پزشک متخصص به بیمارستانهای زیر پوشش در سطح خراسان رضوی رتبه سوم کشور را در مقایسه با دیگر دانشگاههای پزشکی به خود اختصاص داده است.

دانشگاه علوم پزشکی مشهد سومین مرکز جذب متخصص در کشور است

به گزارش قدس آنلاین، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: این دانشگاه پس از دانشگاههای علوم پزشکی شیراز و آذربایجان غربی فعالترین و موفقترین دانشگاه کشور در جذب و توزیع پزشکان متخصص برای ارائه خدمت به مردم است.
دکتر شاپور بدیعی افزود: امسال برای اعزام ۸۴ پزشک متخصص به بیمارستانهای زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد در خراسان رضوی برنامه‌ریزی و اقدام شده است.  
وی ادامه داد: موعد سالانه توزیع پزشکان متخصص دارای تعهدات قانونی در مناطق مختلف کشور از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیمه دوم هر سال است.  

معاون دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: این دانشگاه با ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به ساکنان کلانشهر مشهد و ۱۳ شهرستان دیگر خراسان رضوی عملکرد خوبی از خود در حوزه جذب و توزیع پزشک متخصص در سطح کشور ارائه کرده است.
وی افزود: خدمات پزشکان متخصص در مناطق دورافتاده استان خراسان رضوی اقدامی موثر و ارزشمندی در جلوگیری از سفر بیماران ساکن مناطق دورهافتاده و محروم به مرکز و شهرهای کانونی استان بوده است.
دکتر بدیعی ادامه داد: پزشکان متخصص پرتلاش ضمن ارائه خدمت به بیماران، با توجه به شرایط ناشی از شیوع ویروس همه‌گیر کرونا باید طبق دستور العملهای بهداشتی از سلامت خود نیز مراقبت کنند ...
وی گفت: پزشکان متخصص اعزام شده در گروههای مختلف پزشکی نظیر  داخلی، جراحی عمومی، زنان و زایمان، اطفال، بیهوشی، قلب، اورتوپدی، رادیولوژی، پاتولوژی، نورولوژی و رادیوتراپی فعالیت دارند.
دانشگاه علوم پزشکی مشهد با افزون بر ۹ هزار دانشجو و ۲۵ هزار کارمند بهداشتی و درمانی، قطب پزشکی شمال شرق کشور به شمار می‌رود.  
۸۰ درصد جمعیت شش میلیون و ۴۰۰ هزار نفری خراسان رضوی زیر پوشش خدمات دانشگاه علوم پزشکی مشهد قرار دارند. بقیه جمعیت این استان توسط دانشگاههای علوم پزشکی سبزوار، گناباد، تربت‌حیدریه و دانشکده‌های تربت‌جام  و نیشابور خدمات بهداشتی و درمانی را دریافت می‌کنند.  

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.