مدیرعامل بنیاد برکت از پایان موفقیت‌آمیز تست حیوانی واکسن کرونا و آمادگی این بنیاد برای تست انسانی واکسن کرونا خبر داد.

برای تست انسانی واکسن کرونا بر روی ۶۰ نفر آماده‌ایم

قدس آنلاین: امیرحسین مدنی صبح شنبه در دیدار با آیت الله عابدینی نماینده ولی فقیه در استان قزوین اظهار کرد: مجموعه‌های زیادی در کشور در حال تلاش برای ساخت واکسن کرونا هستند اما واکسن تولیدی بنیاد برکت روند پیشرفت بهتری دارد.

وی افزود: این واکسن با نظارت وزارت بهداشت و سازمان جهانی بهداشت در حال تولید بوده و آزمایش‌های حیوانی آن نیز بر روی موش، خرگوش و ۴ میمون با موفقیت انجام شده است.

مدنی اضافه کرد: حتی میزان ویروس تزریق شده به میمون ۱۰ برابر رقمی بوده که سازمان جهانی بهداشت اعلام کرده و به لطف خدا واکنش واکسن بسیار خوب و مثبت بوده است.

وی بیان کرد: هم اکنون آماده تست انسانی واکسن بر روی ۶۰ نفر هستیم و به محض هماهنگی نهایی با سازمان جهانی بهداشت، این اقدام انجام خواهد شد.

مدیرعامل بنیاد برکت ادامه داد: این بنیاد اشتغال زایی خانوارهای روستایی را برای ترغیب به زندگی در روستا و حمایت از تولید در دستور کار قرار داده و در همین راستا از ابتدای سال ۹۷ تا پایان سال گذشته بیش از ۴۰ هزار طرح اشتغالزایی در روستا عملیاتی شده است.

وی تأکید کرد: به لطف خدا روند اشتغالزایی و تولید در این دو سال بسیار مثبت بوده و تنها در حوزه گوشت، ۱۶ هزار گوشت قرمز و سفید در کشور تولید شده است.

مدنی تصریح کرد: برای سال جاری نیز ۶۰ هزار شغل روستایی هدف‌گذاری شده که تا به امروز ۲۸ هزار مورد آن محقق شده است.

وی در پایان یادآور شد: ایجاد اشتغال و تقویت تولید منجر به محرومیت زدایی مورد توجه این مجموعه است و امیدواریم بتوانیم در این راستا گام‌های مؤثری را برداریم

‌انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.