واتس اپ بعد از ویژگی حسگر اثر انگشت ویژگی تشخیص چهره را هم ارائه خواهد داد.

واتس اپ پشتیبانی "Face Unlock" را برای اندروید فراهم می‌کند

به گزارش گروه دانش و فناوری قدس آنلاین، واتس اپ گزارش داده است که در به روز رسانی های پایدار آینده ، دو ویژگی جدید را به این شبکه اجتماعی می‌آورد. ویژگی اول برای کسانی که مرتباً تماس های گروهی را به دلایل مختلف از دست می‌دهند جذاب خواهد بود ، در حالی که احتمالاً ویژگی دوم اکثر کاربران این شبکه اجتماعی و به خصوص کاربران دستگاه‌هایی مانند Google Pixel 4 را جذب خواهد کرد.

همانطور که اشاره شد ، کاربران واتس اپ به زودی می توانند از طریق یک ویژگی درخواست جدید به تماس‌های گروهی مداوم که از دست داده اند بپیوندند. اگر مخاطبی کاربر غیرقابل دسترسی را به تماس دعوت کند ، سپس کاربر می تواند دفعه دیگر که WhatsApp را باز می کند به تماس مداوم گفته شده بپیوندد یا آن را نادیده بگیرد. این یک ویژگی است که ظاهراً برای ساده سازی تماس های گروهی است و از نظر عملکردی ، واتس اپ را نیز به برنامه های زوم و اسکایپ نزدیک می کند که به کاربران اجازه می دهند به خواست خود به تماس‌های گروهی مجددا بپیوندند.



به روز رسانی برنامه WhatsApp در آینده بر روی اندروید همچنین دارای یک ویژگی دیگر است که برای اولین بار در iOS نیز وارد شده است. قفل اثر انگشت به "قفل بیومتریک" تغییر نام داده می شود و گسترش می یابد تا باز کردن قفل صورت و "سایر شناسه های منحصر به فرد" را پوشش دهد. عملکرد کلی ویژگی به همان صورت باقی مانده است و کاربران می توانند پس از مدتی برنامه را قفل کنند و می‌توانند با استفاده از اثر انگشت یا ویژگی تشخیص چهره خود قفل برنامه را باز کنند.

این شرکت با استفاده از نسخه بتا WhatsApp 2.19.221 ، ویژگی خواننده اثر انگشت را اضافه کرده و واتس اپ را از امنیت بیشتری برخوردار می کند. حسگر اثر انگشت که به طور فعال توسط بسیاری از کاربران استفاده می شود اما متأسفانه در برخی از گوشی های نسل جدید این ویژگی وجود ندارد. با استفاده از سیستم شناسایی چهره که به طور فعال توسط کاربران iOS نیز استفاده می‌شود. در نهایت ویژگی جدید باز کردن برنامه ها به کاربران اندروید هم ارائه می‌شود.

فقط با توجه به دستگاه هایی که دارای سیستم تشخیص چهره هستند ، کاربران دیگر نیازی به وارد کردن رمز عبور برای ورود به برنامه ندارند. هنوز مشخص نیست که این ویژگی با WhatsApp Android 2.20.203.3 beta در دسترس است یا خیر.



این یک ویژگی بسیار خوشایند برای دستگاه های Android مانند Pixel 4 است که عمدتاً به باز کردن قفل صورت متکی هستند و اکنون باید این کاربران بتوانند امنیت برنامه واتس اپ خود را بیشتر تقویت کنند. مشخص نیست که آیا سایر روش های احراز هویت جدید ، مانند شناسه دستی LG ، پشتیبانی می‌شوند یا خیر.

اگرچه سیستم های تشخیص چهره امنیت بالایی را ایجاد می کنند ، اما به راحتی می‌توان از ویژگی تشخیص چهره برخی برند ها را دور زد. از آنجایی که این شرکت هنوز اظهارات رسمی در این مورد نکرده است ، هنوز مشخص نیست که این ویژگی در واتس اپ چگونه کار می‌کند و امنیت آن تا چه اندازه است. با این حال ، تصور می شود که توسط بسیاری از کاربران این ویژگی مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

هیچ جدول زمانی برای انتشار این ویژگی‌ها برای انتشار به روز رسانی پایدار WhatsApp وجود ندارد ، اما به نظر می رسد ادغام آنها با این برنامه به زودی در دستور کار واتس اپ قرار دارد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.