مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب سبزوار با بیان اینکه ین شهرستان با کمبود آب به میزان ۳۰۰ لیتر بر ثانیه مواجه است و خواستار تامین اعتبار مورد نیاز شروع پروژه آبرسانی (فاز ۳) از دشت بفره به سبزوار شامل هشت حلقه چاه و ایجاد تاسیسات مورد نیاز و اصلاح اضطراری فرسودگی حدود ۲۰۰ کیلومترشبکه فرسوده توزیع آب شد.

سبزوار با کمبود آب به میزان ۳۰۰ لیتر بر ثانیه مواجه است

به گزارش قدس آنلاین، حسین ریاضی در جلسه با نمایندگان مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی گزارشی از وضعیت تامین آب این شهرستان را ارائه داد و اظهار کرد: آب شرب شهر سبزوار و روستاهای تحت پوشش آبفای شهرستان  از ۸۵ حلقه چاه و منبع آبی تامین می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب سبزوار افزود: شرکت تبصره دو آبفای سبزوار در سال جاری با اصلاح شبکه، اجاره قنات و حفر و جابه جایی چاه با کمترین تنش و بحران در بین شهرستان‌های خراسان رضوی  از پیک مصرف آب تابستان با موفقیت گذر کرد.

وی با بیان اینکه سبزوار با کمبود آب به میزان ۳۰۰ لیتر بر ثانیه مواجه است، خواستار تامین اعتبار مورد نیاز شروع پروژه آبرسانی (فاز ۳) از دشت بفره به سبزوار شامل هشت حلقه چاه و ایجاد تاسیسات مورد نیاز و اصلاح اضطراری  فرسودگی حدود ۲۰۰ کیلومتر شبکه فرسوده توزیع آب شد.

ریاضی یکی از سیاست‌های آبفا سبزوار را شناسایی منابع جدید آب برای کوتاه کردن طول خطوط مجتمع‌های آبرسانی روستایی دانست و یادآورشد: شرکت آب و فاضلاب سبزوار وظیفه سقایی ۱۳۷ هزار مشترک شهری و روستایی را برعهده دارد.

در این جلسه نمایندگان مردم سبزوار نیز خواستار اصلاح قانون قیمت گذاری فروش انشعاب و آب بهاء شدند و تاکید کردند: قیمت انشعاب و آب بهاء باید بر اساس میزان محرومیت یا برخورداری هر یک از مناطق تعیین شوند.

منبع: فارس

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.