گیلان- مدیرکل بهزیستی گیلان، از تعطیلی ۴۵ درصدی مهدهای کودک در سال جاری خبر داد و خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۲۶۵ مهد کودک در استان فعال بوده که از این تعداد ۵۳ مهد کودک روستایی و مابقی شهری هستند.

تعطیلی ۴۵ درصدی مهدهای کودک گیلان در شرایط کرونا

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی بهزیستی گیلان، حسین نحوی نژاد با بیان اینکه شیوع بیماری کووید۱۹ بر فعالیت بسیاری از واحدهای آموزشی از جمله مهدهای کودک سایه افکنده است، اظهار کرد: در این راستا، در حال حاضر خانواده ها متمایل به ثبت نام فرزندانشان نبوده و همین موضوع باعث شده تا بسیاری از مدیران و موسسان مهدهای کودک گیلان خواستار تعطیلی موقت مهد کودک خود کردند.

وی آمار شاغلان در مهدهای کودک گیلان را ۲۸۰۰ نفر دانست و افزود: تعداد قابل توجهی از این افراد در حال حاضر بیکار شده اند و حتی صاحبان امتیاز مهدهای کودک هم در شرایط فعلی هیچ درآمدی ندارند.

وی تصریح کرد: با توجه به شرایط شهرستان های استان، بیشتر خانواده ها ترجیح می دهند که نگهداری از کودک خود را در شرایطی که والدین در بیرون از منزل هستند، به عضو دیگر خانواده بسپارند.

نحوی نژاد، از تعطیلی ۴۵ درصدی مهدهای کودک در سال جاری خبر داد و خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۲۶۵ مهد کودک در استان فعال بوده که از این تعداد ۵۳ مهد کودک روستایی و مابقی شهری هستند. این مهدهای کودک با توجه به وضعیت شهرستان از نظر شیوع کرونا با یک سوم ظرفیت نسبت به پذیرش کودکان اقدام می کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.