با حضور مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی طرح ملی "کوچ" ( کنترل وزن و چاقی دانش آموزان) در مدارس استان کلید خورد.

طرح ملی "کوچ"  در مدارس خراسان رضوی کلید خورد

قاسمعلی خدابنده مدیر کل آموزش وپرورش خراسان رضوی  در آیین افتتاحیه طرح ملی "کوچ" ضمن تبریک هفته تربیت بدنی، حوزه تربیت بدنی و سلامت را یکی از حوزه‌های پرکار آموزش و پرورش دانست و گفت: سلامت دانش آموزان از حوزه های مهمی است که در سند تحول به آن تاکید شده و یکی از ساحت های شش گانه سند تحول، تربیت زیستی و بدنی است.
وی بااشاره به اینکه در حال حاضر در ایام هفته در مدرسه نمی توانیم بیش از دو ساعت  به تربیت بدنی دانش آموزان اختصاص دهیم، اما می توانیم به گونه ای برنامه ریزی کنیم که دانش آموز در ساعات خارج از مدرسه نیز فعال و پر تحرک باشدافزود: هدف اجرای این طرح  ترویج سبک زندگی سالم است 
خدابنده  بابیان اینکه حدود ۲۲ درصد دانش آموزان ما اضافه وزن دارندافزود:وقتی که در کودکی انرژی و کالری بیش از نیاز را جذب کنیم و این کالری مصرف نشود به شکل سلول های چربی در بدن ذخیره می شود. در سنین بزرگسالی این سلول‌های چربی ذخیره چربی را بر عهده می گیرند، در ایام بزرگسالی احتمال چاقی در افرادی که در کودکی سلول های چربی بیشتری در بدن آنها شکل گرفته باشد، بیشتر است.
مدیر کل آموزش و پرورش استان گفت  : در این طرح بحث بر سر اندازه گیری BMI دانش آموز است، اندازه گیری قد و وزن دانش آموزان، بررسی شرایط آنها از نظر اضافه وزن و مداخله موثر برای بهبود وضعیت دانش آموزان، در این طرح پیگیری می شود. در برخی موارد نیاز به رژیم غذایی یا برنامه ورزشی است تا کالری اضافه مصرف شود و در مواردی شاید حتی نیاز به مداخلات درمانی باشد.
خدابنده اظهارداشت  به مرور که تحرک فرد کمتر و سن بیشتر می شود، مشکلات ناشی از چاقی خودش را بیشتر نشان می دهد. برای اینکه جامعه سالم و افراد سالمی داشته باشیم باید از کودکی به این موضوع دقت شود و قطعا همکاری کادر اجرایی مدارس و مشارکت و همکاری اولیا و خانواده ها با همکاران ما در حوزه تربیت بدنی برای اجرای درست این طرح مورد تاکید است

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.